ظریف: پنجره فرصت برای دولت جدید آمریکا تا ابد باز نخواهد بود

© Sputnik / Vladimir Astapkovichظریف: پنجره فرصت برای دولت جدید آمریکا تا ابد باز نخواهد بود
ظریف: پنجره فرصت برای دولت جدید آمریکا تا ابد باز نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه پنجره فرصت برای دولت جدید ایالات متحده تا ابد بازنخواهد بود، گفت: گام نخست دولت بایدن، باید تلاش برای جبران از میراث خطرناک شکست حداکثری ترامپ باشد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که همیشه امکان بازگشت آمریکا به توافق هسته ای وجود نخواهد داشت و احتمال تجدید نظر در این توافق نامه غیرممکن است.

دیدگاه ظریف درباره انتخاب اساسی دولت جدید آمریکا  - اسپوتنیک ایران
دیدگاه ظریف درباره "انتخاب اساسی" دولت جدید آمریکا

وزیر امور خارجه ایران افزود: جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده می ‌تواند با پایان دادن مؤثر سیاست شکست‌ خورده "فشار حداکثری" ترامپ و بازگشت به توافقی که سلفش آن را ترک کرد، در مسیری بهتر گام گذارد.
وی ادامه داد، اگر واشنگتن به جای این کار بر امتیاز گیری اصرار کند، این فرصت از دست خواهد رفت.
ظربف گفت: ترک توافق هسته‌ای از سوی ایالات متحده، یک چیز را ثابت کرد – اینکه امضای وزیر خارجه ایران، از امضای رئیس‌ جمهور مبسوط الید ایالات متحده وزن بیشتری دارد. امکان هیچ باز مذاکره ‌ای وجود ندارد. ایالات متحده نمی‌تواند اصرار کند که آنچه برای من است، برای من است و آنچه برای توست، قابل مذاکره است و خواست خود را بر ایران تحمیل کند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: پنجره فرصت برای دولت جدید ایالات متحده تا ابد باز نخواهد بود. ابتکار عمل صرفا بر عهده واشنگتن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала