گمانه زنی جدید درباره دلیل سقوط بوئینگ 737 در اندونزی

© AFP 2023 / Adek Berryگمانه زنی جدید درباره دلیل سقوط بوئینگ 737 در اندونزی
گمانه زنی جدید درباره دلیل سقوط بوئینگ 737 در اندونزی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علت سقوط بوئینگ 737-500 شرکت هواپیمایی اندونزیایی Sriwijaya Air در دریای جاوا احتمالاً نقص در سیستم کنترل موتور و تلاش خدمه برای رفع آن بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به منابع مطلع از تحقیقات فعلی درباره سقوط هواپیمای مسافربری ندونزیایی اعلام کرد.

طوی که جعبه های سیاه هواپیما نشان می دهند، خلبانان با خرابی دستگاه اتوماتیک کنترل کشش یکی از دو موتور روبرو شده اند که تعدادی از مشخصات پرواز هواپیما را کنترل می کند.

به جای خاموش کردن سیستم طبق دستورالعمل ، خدمه سعی کردند آن را به کار برگردانند که می تواند باعث عدم تعادل در بار موتورها شده  و کنترل هواپیما را پیچیده کند.

علت احتمالی سقوط هواپیما در هند اعلام شد - اسپوتنیک ایران
علت احتمالی سقوط هواپیما در هند اعلام شد

طوری که گفته شده ، هواپیماهای بوئینگ 737-500 می توانند با یک موتور روشن بطور ایمن پرواز کنند و خلبانان برای عمل در چنین شرایطی آموزش دیده اند.

هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی Sriwijaya Air اندونزی در تاریخ 9 ژانویه در نزدیکی جاکارتا به آب سقوط کرد. طبق اطلاع این شرکت هواپیمایی ، در مجموع 62 نفر از جمله 56 مسافر و 6 خدمه در آن بودند. گزارش شده بود که لاشه هواپیما و اعضای بدن سرنشینان پیدا شده است. اعلام شد فقط شهروندان اندونزی در این هواپیما بودند.

خلبانان پیش از فرو رفتن هواپیما در آب ، هیچ گونه مشکل اضطراری یا فنی را اعلام نکردند. تحلیلگران هواپیمایی گزارش دادند که هواپیما به شدت از مسیر قبل از سقوط منحرف شده است. دلایل احتمالی شرایط آب و هوایی ، خطای خلبان و خرابی فنی ذکر شده است.

هفته گذشته ، غواصان توانستند ضبط کننده پرواز را از بستر دریا بلند کنند و پارامترهای پرواز را ثبت کنند. جعبه سیاه دیگر ضبط کننده گفتگو های خدمه هواپیما هنوز پیدا نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала