ژاپن: برگزاری بازی های المپیک امسال در توکیو لغو نشده

© Sputnik / Natalya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ژاپن: برگزاری بازی های المپیک امسال در توکیو لغو نشده
ژاپن: برگزاری بازی های المپیک امسال در توکیو لغو نشده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ژاپن اخبار مربوط به تصمیم گیری بی سر و صدا برای لغو بازیهای المپیک تابستانی توکیو را تکذیب کرد. به گزارش اسپوتنیک، مانابو ساکائی معاون دبیرکل دولت ژاپن اعلام کرد مسئله برگزاری المپیک دیرتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ساکائی در مورد خبر منتشره در  روزنامه تایمز در مورد لغو بازی های المپیک تابستانی به دلیل همه گیری کووید 19 گفت: " می خواهم این خبر را به طور اکید رد کنم ، زیرا این درست نیست."

ساکای افزود که بعداً در مورد برگزاری یا عدم برگزاری بازی های المپیک تصمیم گیری خواهد شد اما دولت قصد دارد تا این زمان تدارکات برای برگزاری شایسته بازی های المپیک را ادامه دهد.

ولادیمیر آلکو سرمربی والیبال - اسپوتنیک ایران
هدایت تیم ملی والیبال ایران تا المپیک تابستانی توکیو با آلکنو

پیش از این ، روزنامه تایمز با استناد به یک منبع عالی رتبه دولتی گزارش داده بود که مقامات ژاپن بدون سر و صدا به این نتیجه رسیده اند که لغو بازی های المپیک توکیو که به دلیل بیماری همه گیر کووید 19 به تابستان 2021 موکول شده بود،  ضروری است. این منبع گفت که توکیو به دنبال فرصتی برای اعلام لغو المپیک "بدون از دست دادن وجهه و اعتبار خود" است.

پیش از آن ، کمیته بین المللی المپیک (IOC) از لغو بازی های المپیک توکیو خودداری کرده بود .

از این واقعیت که بازی های المپیک تابستانی 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال 2021 موکول شد ، در 24 مارس سال گذشته اطلاع حاصل شد. هارویوکی تاکاهاشی مدیر کمیته برگزاری بازی ها ، ، احتمال به تعویق انداختن مجدد بازی های المپیک را ممکن دانسته است. در همان زمان ، وی تأکید کرد که لغو کامل بازی ها غیرممکن است ، زیرا این امر ضربه بزرگی به اقتصاد ژاپن و جهان وارد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала