توافق روسیه با شرکت داروسازی ترکیه برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی در این کشور

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر توافق روسیه با شرکت داروسازی ترکیه برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی در این کشور
توافق روسیه با شرکت داروسازی ترکیه برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی در این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با یکی از شرکت های داروسازی پیشروی ترکیه برای تولید واکسن کرونای اسپوتنیک وی به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، در توافق انتقال تکنولوژی که بین صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با یکی از شرکت های داروسازی پیشروی ترکیه برای تولید واکسن اسپوتنیک وی انجام شده است، قرار است تا این واکسن تولیدی به بازارهای خارجی وارد شود. حجم بالقوه تولید میلیون ها دوز واکسن اسپوتنیک وی در سال است و موضوع گسترش احتمالی تولید در آینده نیز در حال بحث است.

واکسن اسپوتنیک وی هم به بازار داخلی داخل ترکیه و هم به سایر کشورها عرضه می شود. شرکای ترکیه علاقه زیادی به واکسن اسپوتنیک وی نشان می دهند، که کارایی آن بیش از 90٪ است.

هدف از توافق برای واکسیناسیون جمعیت کشور و همچنین برای صادرات به کشورهای دیگر است. واکسن اسپوتنیک وی مبتنی بر پلت فرم ناقل آدنو ویروس انسانی است و قبلاً در روسیه، بلاروس، آرژانتین، امارات، مجارستان، صربستان، بولیوی، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه و ترکمنستان مجوزهای قانونی را دریافت کرده است. روند ثبت واکسن در اتحادیه اروپا نیز آغاز شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала