جانسون: ویروس کرونای انگلیسی کشنده تر است

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthجانسون: ویروس کرونای انگلیسی کشنده تر است
جانسون: ویروس کرونای انگلیسی کشنده تر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که ویروس کرونای انگلیسی، کشنده تر از آن است که پیش از این اعلام شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: ویروس کرونای انگلیسی که در اواخر سال گذشته شناسایی شده، کشنده تر از آن است که پیش از این شناخته شده بود.

کرونا ویروس لندن - اسپوتنیک ایران
نگرانی کاربران از پیدایش نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس +ویدئو، عکس

جانسون روز جمعه در کنفرانس خبری خود افزود: برخی شواهد نشان می دهد که نوع جدید ویروس کرونا که در سال گذشته کشف شده، ممکن است با منجر به مرگ و میر بیشتری شود.

براساس آمار ارائه شده در این کنفرانس، هنگام آلوده شدن به یک ویروس قدیمی، از هزار مورد نفر، حدود 10 نفر جان خود را از دست می دهند، ولی در نوع جدید 13 الی 14 نفر جان خود را از دست می دهند،

نخست وزیر انگلیس همچنین اطمینان داد که واکسن های Pfizer و AstraZeneca که در این کشور استفاده می شود، در برابر نوع جدید ویروس موثر هستند.

شایان ذکر است که دانشمندان انگلیسی در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کردند که یک نوع جدید از ویروس کرونا کشف کرده اند که 50-70٪ بیشتر از نوع قبلی ویروس، قدرت سرایت دارد. این نوع ویروس در ماه نوامبر به طور گسترده ای در انگلیس و سپس در کشورهای اروپایی گسترش یافت. دانشمندان در ماه دسامبر گفتند که آنها هیچ مدرکی دال بر کشنده بودن نوع جدید ویروس وجود ندارند، اما خاطرنشان کردند که بر خلاف نوع شناخته شده، روی کودکان تأثیر می گذارد و آنها می توانند ناقل باشند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала