فیگارو: آفرین روسیه!

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن اسپوتنیک وی کرونا
واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوانندگان روزنامه فرانسوی «فیگارو» از ثبت واکسن روسی «اسپوتنیک V» در اتحادیه اروپا استقبال کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فیگارو»، خوانندگان روزنامه فرانسوی «فیگارو» از ثبت واکسن روسی «اسپوتنیک V» در اتحادیه اروپا استقبال کردند. بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تقاضای ثبت واکسن «اسپوتنیک V» در اتحادیه اروپا را ارسال کرد.

یکی از خوانندگان متذکر شد که در روسیه نه یک واکسن، بلکه دو واکسن «اسپوتنیک V» و «اپیواک کرونا» ساخته شده است  و واکسن دومی در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد، در حالی که واکسن «فایزر» این فاز را فقط در سال 2022 به پایان خواهد رساند.

سازمان بهداشت جهانی، فردا مدارک مورد نياز براي ثبت واکسن اسپوتنیک وي را به جریان می اندازد  - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی، فردا مدارک مورد نياز برای ثبت واکسن اسپوتنیک وی را به جریان می اندازد

یکی از خوانندگان نوشت:«چه تعصباتی! در روسیه دانشمندان بزرگی در عرصه های مختلف فعالیت و کار می کنند. تا چندی پیش، فقط روس ها، فضانوردان را به ایستگاه بین المللی فضایی می رساندند.  این یک پدیده عادی است».

یکی دیگر نوشته است:« توضیحات مربوط به این واکسن جالب خواهد بود. به نظرم این واکسن بر طبق تمام مقررات مربوطه ساخته شده است. آفرین، روسیه!».

یکی از خوانندگان روزنامه اعلام کرد که در صورت عدم ثبت این واکسن در اتحادیه اروپا، باید از انگیزه های سیاسی نام برد:« شما هیچ چیزی در باره  تجقیقات علمی روسیه نمی دانید، اما به روس ها اطمینان نمی کنید.  واکسن آبله در روسیه، 30 سال زودتر از آمریکا ساخته شد. واقعا هم باید گفت که در این رابطه انگیزه سیاسی وارد میدان شده است».

خوانندگان روزنامه به کمبود واکسن ضد کووید -19 در اروپا  اشاره کردند که به نظر آنها ثبت واکسن«اسپوتنیک V» ضروری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала