رئیس جمهور جدید آمریکا بلافاصله چند فرمان مهم ترامپ را لغو کرد

© AFP 2023 / Jim Watsonرئیس جمهور جدید آمریکا بلافاصله چند فرمان مهم ترامپ را لغو کرد
رئیس جمهور جدید آمریکا بلافاصله چند فرمان مهم ترامپ را لغو کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن که روز چهارشنبه چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد ، در روز اول کارش مجموعه ای از فرامین را امضا کرد که دستورات دونالد ترامپ سلف وی را لغو می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس دولت آمریکا از جمله بازگشت ایالات متحده به سازمان بهداشت جهانی (WHO) را تصویب  کرد. ترامپ در ژوئیه سال گذشته روند خروج آمریکا از WHO را آغاز كرد و این سازمان را به پنهان كردن ابعاد واقعی همه گیری ویروس کرونا در جهت منافع چین و امتناع از اصلاحات متهم کرد.

بایدن همچنین  ایالات متحده را به توافقنامه آب و هوایی پاریس برگرداند ، که پیش از این سلف وی تصمیم به خروج از آن گرفته بود.

اولین پیام توئیتری بایدن در مقام ریاست جمهوری آمریکا
 - اسپوتنیک ایران
اولین پیام توئیتری بایدن در مقام ریاست جمهوری آمریکا

رئیس جمهور جدید آمریکا همچنین ساخت دیوار در مرز با مکزیک را متوقف و وضعیت اضطراری در این مرز را لغو کرد ، که به کاخ سفید اجازه می داد بودجه ادارات مختلف را برای این منظور خرج  کند.

دولت ترامپ پیش از این قوانین مربوط به دسترسی مهاجران به این کشور را سخت تر کرده و همچنین دیواری را در بخش اعظم مرزهای آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود غیرقانونی به ایالات متحده برپا کرده است. ترامپ وعده ساخت 720 تا 800 کیلومتر موانع مرزی  را داده بود  که از 5 ژانویه 727 کیلومتر آن ساخته شده است. بایدن قبلاً اظهار داشته بود  که آنچه را که در حال حاضر ساخته شده تخریب نخواهد کرد.

علاوه بر این، بایدن فرمانی را لغو کرد که محدودیت های ورود ساکنان تعدادی از کشورهای خاورمیانه به ایالات متحده را لغو می کند.

ترامپ ورود شهروندان ایران ، لیبی ، سوریه ، یمن ، سومالی ، سودان و عراق را در سال 2017 ممنوع کرد. پس از آنکه این حکم توسط تعدادی از دادگاهها در سطح محلی غیرقانونی اعلام شد ، آنرا ویرایش کردند ، عراق و سودان از لیست خارج شدند، اما چاد و کره شمالی به آن اضافه شدند. مقامات ونزوئلا نیز در لیست سیاه قرار گرفتند.

فرمان دیگری که توسط رئیس دولت جدید امضا شده مربوط به ساخت خط لوله Keystone XL در مرز کانادا و ایالات متحده است. ساخت این خط لوله به طور مداوم توسط دولت ترامپ پشتیبانی می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала