ظریف از مشکلات موجود در پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل خبر داد

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف از مشکلات موجود در پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل خبر داد
ظریف از مشکلات موجود در پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل خبر داد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در شرایط اتهامات مطرح شده علیه آمریکا در خصوص مسدود کردن کانال های مالی تهران اعلام کرد ایران آماده پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل است اما این سازمان قادر به دریافت مبلغ مربوطه از طریق وجوه متعلق به ایران در کره جنوبی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف که سخنان وی توسط  دفتر مطبوعاتی دولت این کشور منتشر شد، اظهار داشت نماینده دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد پول ایران در کره جنوبی آماده است، اما حتی سازمان ملل نیز نتوانسته این وجوه را به نیویورک منتقل کند تا حق عضویت ایران را دریافت کند.

پیش از این گزارش شده بود که ده کشور از جمله ایران به دلیل حق عضویت های معوقه به سازمان ملل، از حق رای در مجمع عمومی این سازمان محروم شده اند. بدهی ایران 16 میلیون دلار است.

توضیحات وزارت خارجه ایران درباره چگونگی پرداخت حق عضویت در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
توضیحات وزارت خارجه ایران درباره چگونگی پرداخت حق عضویت در سازمان ملل

بتازگی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با نحوه پرداخت حق عضویت این کشور در سازمان ملل متحد توضیحاتی را ارائه داده بود .

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص نحوه پرداخت حق عضویت این کشور در سازمان ملل متحد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر علیرغم محدودیتهای ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانالهای انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال ‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانالهای انتقال منابع مالی توسط امریکا، از مدتها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است. 

خطیب زاده تصریح کرد: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی‌های لازم می‌باشد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارایی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق "بانک واسطه" آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین نماید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала