ظریف: اجرای کامل برجام در صورت رفع تحریم ها و تعهدات آمریکاست

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در خصوص حفظ و اجرای کامل برجام بیان داشت که ایران در صورت رفع تحریم ها و انجام تعهدات از سوی آمریکا بطور متقابل اجرای کامل برجام را در دستور کار قرار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در کنفرانس ویدیویی با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند تاکید کرد که ایران از ابتدا به تمامی تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده و بعد از خروج آمریکا و ناتوانی اروپا برای اجرای کامل تعهدات برجامی و عدم برخورداری ایران از منافع برجامی، بر اساس ماده ۳۶ برجام تعهدات خود را کاهش داده است.

وزیر خارجه ایران در ادامه ضمن تبریک به ایرلند برای عضویت در شورای امنیت به‌عنوان عضو غیر دائم، بر وظایف این شورا در چارچوب منشور سازمان مللل متحد و چند جانبه گرایی تاکید نمود.

وی خاطر نشان کرد: اقدام های آمریکا با ایجاد مزاحمت و وضع تحریم های غیر قانونی به‌ویژه در چند سال اخیر که با اهداف و مفاد منشور مغایرت داشته و ناقض معاهدات بین المللی بوده است و از این جهت به چند جانبه گرایی ضربه وارد کرده است. انتظار این است همه کشورها بویژه اعضای شورای امنیت در راستای صلح و امنیت بین المللی تلاش سازنده داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала