پلوسی ترامپ را عامل آشوب های کنگره نامید

© REUTERS / Erin Scottپلوسی ترامپ را عامل آشوب های کنگره نامید
پلوسی ترامپ را عامل آشوب های کنگره نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت که دونالد ترامپ را می توان شریک جرم و جنایت های رخ داده در کاپیتول نامید.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود، تعدادی از تصمیمات ترامپ را لغو می کند. رئیس جمهور منتخب جو بایدن که 20 ژانویه تحلیف می شود.  در این میان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت که دونالد ترامپ را می توان شریک جرم و جنایت های رخ داده در کاپیتول (کنگره) نامید.

بایدن به زودی رئیس جمهور امریکا می شود - اسپوتنیک ایران
چند ساعت تا رفتن ترامپ از کاخ سفید

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ام اس ان بی سی" گفت: "وقتی صحبت از این است که آیا کسی از همکاران ما (در ناآرامی های کاپیتول) دست داشته یا نه، اینها باید مشخص شود، نیازمند اثبات و شواهدیم. اگر این افرداد در این آشوب شرکت داشته اند، پس آنها شریک و همدست جرم و جنایت هستند.

در برخی موارد جرم شامل قتل بود. این رئیس جمهور (دونالد ترامپ) همدست  این جرم ها است، چرا که او به تحریک آشوب ها پرداخت، شورش و آشوبی که باعث آن کشته شدن ها و تخریب ها شد."
گفتنی است که ششم ژانویه که قرار بود نتایج آرا الکترال برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا بررسی شود، هوادران دونالد ترامپ که بر اساس نتایج از رقیب دموکراتش جو بایدن عقب افتاده، به ساختمان کنگره در واشنگتن حمله ور شدند، که در این هجوم شماری کشته و یا زخمی شدند.
در نهایت بر اساس رای گیری در کنگره آمریکا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات توانست بیش از 270 رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را کسب کند، و رسما رئیس جمهور جدید آمریکا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала