روسیه: گفتگو‌ها در مورد بازگشت آمریکا به برجام نباید به موضوع برنامه موشکی بپردازد

© Sputnik / Alexander Natruskinروسیه: گفتگو‌ها در مورد بازگشت آمریکا به برجام نباید به موضوع برنامه موشکی بپردازد
روسیه: گفتگو‌ها در مورد بازگشت آمریکا به برجام نباید به موضوع برنامه موشکی بپردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان‌های بین مللی: تلاش برای گنجاندن برنامه موشکی ایران در گفتگوی‌های بازگشت آمریکا به برجام، این مذاکرات را با شکست روبرو می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف ، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، روز چهارشنبه گفت، هرگونه تلاش برای مطرح کردن موضوع برنامه موشکی ایران در مذاکرات درباره بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک، این گفتگو‌ها را به شکست منجر می کند.

فرانسه از ایران خواست برنامه موشکی خود را متوقف کند - اسپوتنیک ایران
فرانسه از ایران خواست برنامه موشکی خود را متوقف کند

وی در گفتگو با کانال روسیه 24 گفت: " یک نکته مهم: اگر بعضی اوقات اروپایی ها به خود اجازه دهند که بگویند در چارچوب این بازگشت (ایالات متحده آمریکا) لازم است با برنامه موشکی ایران و رفتارهای او در خاورمیانه مقابله کرد، آمریکایی‌ها هنوز چنین چیزی را نمی‌گویند. و این بسیار مهم است، زیرا هر تلاشی برای طرح پرسش‌های اضافی در مشکل برنامه هسته‌ای ایران، هرگونه مشاوره یا مذاکره برای توافق هسته ای را از پیش به شکست محکوم می کند ."

میخائیل اولیانوف همچنین گفت که انتظار می رود واشنگتن تلاش کند تا به برنامه جامع اقدام مشترک در مورد ایران بازگردد، نوعی زمینه‌سازی در حال حاضر آغاز شده است.

وی افزود: " ظاهراً گام های جدی برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای ایران برداشته خواهد شد، دست کم تمام اظهارات همکاران آمریکایی ما که عضو تیم بایدن هستند، این را نشان می دهد."

سخنگوی احتمالی وزیر امور خارجه آمریکا: اگر تهران به برجام بگردد، واشنگتن  برای بازگشت آماده است - اسپوتنیک ایران
کاندیدای احتمالی وزیر امور خارجه آمریکا: اگر تهران به برجام بگردد، واشنگتن برای بازگشت آماده است

اولیانوف خاطرنشان کرد که كه نمایندگان آمریكا در روز چهارشنبه بحث در مورد این موضوع را آغاز كردند، از جمله با وی تماس برقرار کردند.

نماینده روسیه در پایان تاکید کرد : " همكار آمریكایی ما این سوال را خودش مطرح كرد و از ما خواست كه ارزیابی هایمان را درباره چگونگی انجام این كار بیان کنیم. در اصل، من و همکارانم نگرش شرکای آمریکایی را پسندیدیم، كاملاً عملگرا و به این معنی است که فرصتی برای پیشرفت (در مذاکرات) وجود دارد."

پیش از این در روز چهارشنبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بیان داشت: " ایران قصد ندارد برنامه موشکی و موضوع سیاست منطقه ای خود را در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران بگنجاند."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала