کشف روش تشخیص خطر مرگ از کرونا

© Fotolia / ComZeal خواب
 خواب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اندازه گیری سطح میتوکندریایی دی ان ای خون به تشخیص عواقب خطرناک بیماری کووید -19 کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « bioRxiv»، اندازه گیری سطح میتوکندریایی دی ان ای خون به تشخیص عواقب خطرناک بیماری کووید -19 و مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

نتیجه تحقیقات محققان مدرسه پزشکی وابسته به دانشگاه سن لوئیس در واشنگتن چندی پیش منتشر شد.

در این اثر علمی آمده است:«این تحقیق در بین 97 بیمار به مجرد تعیین تست مثبت کرونای آنها انجام شد. مقدار میتوکندریایی دی ان ای در بیمارانی زیاد بود که نهایتا فوت کردند و در افرادی که در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند نیز این ماده زیست زیاد بود. این بیماران هم به دستگاه اکسیژن مصنوعی وصل شدند.

اعلام شمار مرگ میر پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا - اسپوتنیک ایران
اعلام شمار مرگ میر پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا

سطح بالای میتوکندریایی دی ان ای، عامل ریسک است که به سن، جنس و یا بیماریهای دیگر بیمار وابسته نیست. بطور متوسط در بیمارانی که با ابتلا به کووید-19 جان خود را ا زدست دادند، سطح میتوکندریایی دی ان ای، 10 بار بیشتر بود.

پیشتر الکساندر کالینکین رئیس مرکز طب خواب دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسف، اعلام کرده بود که کمبود خواب تأثیر مهلکی بر سیستم ایمنی بدن دارد و خطر ابتلا به ویروی ها و از جمله ویروس کرونا را افزایش می دهد.

وی در توضیح گفته بود:« اگر شخص کمتر از 5 ساعت در شبانه روز بخوابد، خطر ابتلا به ویروس افزایش می یابد. در مقایسه با خطر ابتلای شخصی که بیش از 7 ساعت می خواهد این خطر برای شخصی که با کمبود خواب روبروست 250 درصد است».

خواب نرمال از 7 تا 9 ساعت است و باید از عادت به بیدارشدن با زنگ ساعت خودداری کرد و سعی نمود در یک ساعت معین خوابید و بیدار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала