بزرگترین مرکز تولید مواد مخدر در افغانستان +ویدئو، عکس

© Fotolia / RioPatuca Imagesتلاش برای قاچاق مواد مخدر از ایران به جمهوری آذربایجان
تلاش برای قاچاق مواد مخدر از ایران به جمهوری آذربایجان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روستایی که بزرگترین مرکز تولید مواد مخدر جهان است!

به گزارش اسپوتنیک، بهرامچه در استان هلمند در جنوب افغانستان و در دو کیلومتری مرز پاکستان، بزرگترین مرکز تولید، تجارت و صادرات مواد مخدر در جهان است.

گفته شده است که بسیاری از کارگران ارزان کارخانه‌های مواد مخدر بهرامچه کودکان زیر سن ۱۸ سال هستند.

در این روستا خانه هایی جود دارد که در حقیقت در این خانه‌‌ها هیچ خانواده‌ای زندگی نمی‌کند. آن‌ها در واقع کارخانه‌های تولید تریاک، هروئین و کریستال هستند. 

همچنین سال ها گروهک تروریستی طالبان، کنترل و تامین امنیت شهر کوچک بهرامچه و اطراف آن را در اختیار دارد. همچنین هیچ‌کسی حق ندارد از این دکه‌ها و مغازه‌های کوچک عکس یا فیلم بگیرد.

ساکنان عادی بهرامچه سپر انسانی هستند و دولت افغانستان و نیروهای آمریکایی تاکنون از پس‌گرفتن این منطقه از طالبان عاجز بوده‌اند. گفته شده است که بعد از آغاز مذاکرات صلح طالبان و آمریکا، قیمت موادمخدر بالاتر رفته است. به گفته یکی از ساکنان این روستا، در سال ۲۰۱۷ یک کیلوگرم تریاک هشت تا ۹ هزار روپیه پاکستانی قیمت داشت اما بعد از مذاکرات قیمت بالا رفت و به ۲۰ هزار رسید و قیمت یک کیلوگرم هروئین هم ۲۰۰ هزار روپیه پاکستانی است.
بسیاری از کاربران عنوان کردند که فعالیت در این روستا دقیقا هدف آمریکا را از حمایت از طالبان آشکار می کند. گروهی از کاربران نیز عنوان کردند که لعنت به طالبان که به اسم اسلام هر جنایتی را انجام می دهند. گروهی از کاربران نیز برای ساکنان این روستا که به نوعی قربانی هستند، ناراحت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала