ارائه اطلاعات پزشکی شهروندان اسرائیلی برای دریافت گسترده واکسن فایزر

© AP Photo / Oded Baliltyارائه اطلاعات پزشکی شهروندان اسرائیلی برای دریافت گسترده واکسن فایزر
ارائه اطلاعات پزشکی شهروندان اسرائیلی برای دریافت گسترده واکسن فایزر
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل بیان داشت که تمام اطلاعات آماری به از بین بردن ویروس کرونا کمک می کند در اختیار شرکت فایزر قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه با استناد به توافق منتشر شده از سوی وزارت بهداشت اسرائیل این خبر را اعلام کرد.

اسرائیل حدود یک ماه پیش واکسیناسیون عمومی علیه کرونا را شروع کرده و تا کنون توانسته اولین دوز از واکسن فایزر-‌بیون‌تک را به ۲ میلیون نفر از جمعیت ۹ میلیون نفری خود تزریق نماید.

تل‌آویو در مجموع ۱۴ میلیون دوز از این واکسن را از شرکت‌های فایزر و مدرنا سفارش داده است تا بتواند ۷ میلیون نفر از جمعیت خود را واکسینه کرده و امکان ایمنی جمعی در کشور را بوجود آورد.

 13 اسرائیلی پس از تزریق واکسن فایزر دچار فلج صورت شدند  - اسپوتنیک ایران
13 اسرائیلی پس از تزریق واکسن فایزر دچار فلج صورت شدند

بر اساس «توافقنامه همکاری» که خبرگزاری فرانسه به آن دسترسی داشته، تبادل داده‌های پزشکی شهروندان اسرائیل با فایزر، با هدف «اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده‌های اپیدمیولوژیکیِ ناشی از تزریق واکسن کرونا» صورت می گیرد.
در این سند آمده است که «تحویل» محموله‌های این واکسن به وزارت بهداشت اسرائیل «با هدف دستیابی به مصونیت جمعی و دریافت اطلاعات کافی در اسرع وقت» انجام می‌شود.

 بطور کلی شهروندان اسرائیل زیرمجموعۀ یکی از چهار صندوق اصلی بیمه درمانی کشور قرار دارند و این سازمان‌ها شخصاً با بیمه شدگان تماس می‌گیرند تا آنها را برنامه واکسیناسیونشان مطلع کنند. هر کدام از این صندوق‌های بیمه، پایگاه داده‌های دیجیتالی بزرگی از اطلاعات پزشکی بیمه شدگان خود دارند که به آنها اجازه می‌دهد اثربخشی یا عوارض جانبی احتمالی واکسن کرونا را بررسی کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала