فایننشال تایمز: تقاضا برای واکسن های روسی و چینی رو به افزایش است

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر فایننشال تایمز: تقاضا برای واکسن های روسی و چینی رو به افزایش است
فایننشال تایمز: تقاضا برای واکسن های روسی و چینی رو به افزایش است
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در زمینه تشدید مبارزه برای دریافت واکسن ضد کووید ۱۹، تولید کنندگان روسی و چینی دائما به لیست خریداران خارجی شان افزوده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز تحقیقات ملی و اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا موافقت کرده است که واکسن خود یعنی «اسپوتنیک وی» را به کشورهای الجزایر، آرژانتین، عربستان سعودی، برزیل بفروشد و دو تولید کننده برتر چینی معاملاتی را با کشورهای بحرین، امارات، مصر، فلیپین، اندونزی و مجارستان امضاء کرده اند.

مسکو و پکن می خواهند که بخش داروسازی امکان رقابت در عرصه بین المللی را دریافت کند، برای همین فروش واکسن های آنها دستاوردهای سیاسی و تجاری مهمی به دنبال خواهد داشت. چین از جمله قول داد که نقش واکسنش در ایمنی جهانی، پیروزی دیپلماسی برای این کشور محسوب شود.

فیونا اسمایل، آسیب شناس از دانشگاه مک مستر استان انتاریو کانادا می گوید: « من اطمینان کامل به آن اطلاعاتی دارم که در خصوص واکسن هایی بر پایه mRNA دریافت می کنیم در واقع موادی که توسط شرکت آمریکایی مدرنا تهیه شده و همچنین به طور مشترک در شرکت های آلمانی BioNTech و آمریکایی Pfizer است. اما ما چنین اطلاعاتی را در خصوص واکسن های چینی نداریم برای همین به دشواری بتوانیم چنین اطمینانی درباره آنها داشته باشیم.»

ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از تاثیر واکسن ضد کرونا در ایجاد ایمنی جمعی
 - اسپوتنیک ایران
ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از تاثیر واکسن ضد کرونا در ایجاد ایمنی جمعی

همه تولید کنندگان برتر واکسن های چینی و روسی اطلاعات مربوط به نتایج کلی در مراحل اولیه آزمایشات بالینی را در مجلات بین المللی حرفه ای منتشر کرده اند. به عقیده کارشناسان پس از آن اجرای فاز سوم تحقیقات امنیت و تاثیر واکسن آغاز شد و با وجود همه این مسائل این کار در ارتباط با استانداردهای بین المللی صورت می گیرد.

اما نتایج بین دوره ای این تحقیقات تا زمانی که این واکسن ها در چین، روسیه و سایر کشورهایی که استفاده از آن را مجاز دانستند، منتشر نشد.

متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه ولس جنوبی در سیدنی می گوید: « تایید بدون انتشار اطلاعات کامل فاز سوم آزمایشات در برخی موارد رواج دارد. اما باید دانست که قبل از آغاز واکسیناسیون مردم می خواهند این اطلاعات را به صورت منتشر شده ببینید.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала