آیا ایمنی طولانی مابعد کرونا ممکن است؟

اشتراک
محققان اعلام کردند که آنتی بادی به مرور زمان ناپدید خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «نیچر»، محققان آمریکا و سوئیس این نکته را مورد تأیید قرار دادند که ارگانیزم انسان پس از ابتلا به کووید -19، می تواند با ابتلای دوباره به آن مبارزه کند، زیرا سلول ها ها قادرند این ویروس را به یاد بسپارند.

آغاز ساخت واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از کرونا و آنفولانزا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
نوع دوم واکسن کرونا در روسیه: تولید آنتی بادی در بدن شرکت کنندگان در آزمایش

محققان 87 شخص مبتلا به کووید –19 را یک تا 6 ماه بعد از بهبودی مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که هر چند آنتی بادی نسبت به «سارس کووید -2»به مرور زمان ناپدید می شود اما سطح معین سلول‌های ویژه B (سلول های حافظه که ویروس را شناسایی می کنند)  باقی می ماند. همانا این سلول ها در صورت نفوذ دوباره ویروس به بدن، آنتی بادی نسبت به ویروس کرونا را تولید می کنند.

شایان ذکر است که آنتی بادی‌ها نسبت به انواع جهش‌یافته «سارس –کووید-2» مقاوم هستند که واکنش ایمنی نسبت به پاتوژن جهش‌یافته را تأمین می کند. تحقیقات کنونی بر خلاف تحقیقات قبلی ثابت کردند که عناصر دیگر سیستم ایمنی در درازمدت ایمنی بدن را تأمین می کنند و نه آنتی بادی‌های خنثی کننده IgM  و  IgG.

بر طبق تحقیقات دانشمندان استرالیایی، ایمنی بدن پس از ابتلا به کووید -19حداقل 8 ماه حفظ می شود.  به این ترتیب واکسن ضد کرونا طی یک مدت طولانی پس از تزریق موثر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала