محکومیت ۱۰ ساله تاجر ایرانی - آمریکایی به جرم جاسوسی

© Fotolia / Jinga80محکومیت ۱۰ ساله تاجر ایرانی - آمریکایی به جرم جاسوسی
محکومیت ۱۰ ساله تاجر ایرانی - آمریکایی به جرم جاسوسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تاجر ایرانی - آمریکا به جرم جاسوسی در ایران به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری NBC اعلام کرد که ایران، "عماد شرقی" تاجر ایرانی - آمریکایی را به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

وزیر خارجه ایران : تبادل دو جاسوس بازداشتی با آمریکا کذب محض است - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه ایران : تبادل دو جاسوس بازداشتی با آمریکا کذب محض است

در تاریخ ۳۰ نوامبر ، شرقی ۵۶ ساله به دادگاه تهران احضار شد و به جاسوسی متهم و بدون محاکمه به ۱۰ سال زندان محکوم شد. به گفته اعضای خانواده وی، از آن زمان تاکنون ارتباطی با وی نداشته اند.

این شبکه تلویزیونی به نقل از خانواده شرقی گفت: بیش از ۶ هفته از انتقال وی گذشته است و ما نمی دانیم او کجاست و چه اتفاقی برای او افتاده است. ما هرگز به صراحت در مورد پرونده او صحبت نکرده ایم و اکنون نیز برای به خطر نیافتادن سلامتی وی، نمی خواهیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

در ادامه اشاره شده که چنین وضعیتی برنامه های دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای ایجاد روابط دیپلماتیک با ایران را پیچیده خواهد کرد.

شایان ذکر است که عماد شرقی در ایران متولد و در آمریکا تحصیل کرده است. وی در سال ۲۰۱۶ با همسرش به ایران بازگشت. کمی پیش از دستگیری، او در یک شرکت سرمایه گذاری فناوری مشغول به فعالیت بود. در سال ۲۰۱۸، وی شش ماه را در پشت میله های زندان گذراند و پس از آن با قرار وثیقه آزاد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала