فهرست عفو ترامپی تهیه شده است

© REUTERS / Cheriss Mayترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها: ترامپ هنوز تصمیمی برای عفو و بخشش خودش نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، دونالد ترامپ آماده می شود تا روز 19 ژانویه (سه شنبه) فهرستی شامل بیش از 100 نفر را که شامل بخشش و عفو ریاست جمهوری می‌شوند، منتشر کند.

پیشتر اعلام شده بود که ویلیام بار دادستان کل سابق آمریکا و پت سیپولون مشاور ارشد حقوقی کاخ سفید به دونالد ترامپ گفته‌اند که نمی‌تواند خودش را مورد عفو و بخشش قرار دهد. آنها  به ترامپ توصیه کرده‌اند که از اقدام به بخشش و عفو خودش خودداری کند.

در دادستانی منتظر پسر ترامپ برای بازجویی از وی هستند  - اسپوتنیک ایران
در دادستانی منتظر پسر ترامپ برای بازجویی از وی هستند

ویلیام بار ضمن استناد به سند 1974 وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسیده است که ترامپ نباید خودش را ببخشد. وی در این باره گفت که بر اساس این قانون اصلی و ساختاری که هیچ کسی می‌تواند در پرونده خودش قاضی باشد، رئیس جمهور نمی‌تواند خودش را ببخشد.

جلسه رای‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی دومین استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور چهارشنبه گذشته برگزار شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید، تا او به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شود که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می‌شود.

طبق نتایج نهایی، 222 نماینده دموکرات و 10 جمهوری‌خواه از طرح استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا حمایت کردند و 197 نماینده به آن رأی مخالف دادند. این دومین بار است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری مورد استیضاح قرار می‌گیرد و‌ اولین باری است که طرح استیضاح یک رییس‌جمهوری آمریکا تا این حد از طرف دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала