روسیه در انتظار پیشنهاد دولت جدید آمریکا درباره پیمان استارت نو است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در انتظار پیشنهاد دولت جدید آمریکا درباره پیمان استارت نو است
روسیه در انتظار پیشنهاد دولت جدید آمریکا درباره پیمان استارت نو است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور منتظر پیشنهاد دولت جدید آمریکا درباره تمدید پیمان استارت نو است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف اعلام کرد که روسیه منتظر پیشنهادات ویژه از مدیریت جدید ایالات متحده در مورد تمدید پیمان استراتژیک استارت نو است.

لاوروف اوضاع در حوزه کنترل تسلیحات را "کاملاً غیر طبیعی" خواند. "ما در مورد قصد دولت بایدن برای از سرگیری گفتگو با ما درباره این موضوع شنیده ایم. و از جمله، سعی در توافق در مورد تمدید آن قبل از انقضا پیمان تسلیحات استراتژیک در 5 فوریه است. ما منتظر پیشنهادات مشخصی خواهیم بود. موضع ما کاملاً مشخص است، این همچنان ادامه دارد.

پیمان استارت نو بین روسیه و ایالات متحده از 5 فوریه 2011 به اجرا درآمد. این پیمان تصریح کرده است که هر طرف زرادخانه های هسته ای خود را کاهش می دهد به طوری که در هفت سال و در آینده، تعداد کل سلاح ها از 700 موشک بالستیک قاره پیما، موشک های بالستیک روی زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین، و همچنین 1500 کلاهک و 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر تجاوز نمی کند. امروز پیمان استارت نو تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی است که بین روسیه و ایالات متحده در حال اجرا است، اما در 5 فوریه منقضی می شود. اگر تمدید نشود، توافقی در مورد محدود کردن زرادخانه بزرگترین قدرتهای هسته ای در جهان وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала