درخواست عراق از ایران برای کمک در توقف حملات موشکی به منطقه سبز بغداد

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubyeدرخواست عراق از ایران برای کمک در توقف حملات موشکی به منطقه سبز بغداد
درخواست عراق از ایران برای کمک در توقف حملات موشکی به منطقه سبز بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراق از ایران می خواهد تا در پیشگیری از حملات موشکی به منطقه سبز بغداد کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با تلویزیون العربیه گفت، بغداد از تهران خواسته است تا در پیشگیری از حملات موشکی به منطقه سبز پایتخت عراق كه دفاتر دولتی و سفارتخانه های خارجی در آن مستقر هستند، كمک كند.

این کانال گزارش داد: " فواد حسین، وزیر خارجه عراق روز دوشنبه تأیید کرد که کشورش از ایران خواسته است مداخله کند و به پایان دادن به گلوله باران منطقه سبز بغداد کمک کند."

طبق این کانال ، وزیر هشدار داد که واشنگتن "ممکن است اقدامات جدی تری در صورت حمله به سفارت آمریکا انجام دهد."

حسین تأیید کرد، بغداد به نوبه خود، تمام تلاشش را برای اطمینان از عملکرد ایمن سفارتخانه ها انجام می دهد، سرویس های امنیتی عراق تعدادی از کسانی را که در گلوله باران "منطقه سبز" شرکت داشتند دستگیر کردند . در همان زمان، وزیر امور خارجه بار دیگر با هشدار درباره تلاش برای دخالت در امور داخلی عراق خاطرنشان کرد که " تنش در روابط واشنگتن و تهران تأثیر منفی بر اوضاع عراق دارد."

"منطقه سبز" بغداد و همچنین فرودگاه بین المللی که در مجاورت یک فرودگاه نظامی است، بطور منظم هدف حملات موشکی پرتابگرهای دست ساز قرار می گیرند.  علاوه بر این، پایگاه های نظامی خارجی در خاک عراق زیر آتش است.  در بیشتر موارد، چنین حوادثی منجر به تلفات در بین مردم و خسارات قابل توجه نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала