درخواست از شرکت اپل برای حذف تلگرام

CC BY 2.0 / Flickr / Microsiervos / درخواست از شرکت اپل برای حذف پیام رسان تلگرام
درخواست از شرکت اپل برای حذف پیام رسان تلگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سازمان خصوصی در زمینه اینترنت خواستار حذف پیام رسان تلگرام از فروشگاه اپل استور شد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان غیرانتفاعی آمریکایی Coalition for a Safer Web (ائتلاف برای اینترنت امن تر) از شرکت اپل خواست که پیام رسان تلگرام را از اپل استور خود حذف کند.

افزایش چشمگیر کاربران تلگرام، فقط در ۷۲ ساعت ۲۵ میلیون کاربر جدید - اسپوتنیک ایران
افزایش چشمگیر کاربران تلگرام، فقط در ۷۲ ساعت ۲۵ میلیون کاربر جدید

به نوشته واشنگتن پست، این سازمان روز یكشنبه، 17 ژانویه، این دادخواست را در دادگاه مطرح كرد. نمایندگان آن مدیریت این پیام رسان را به عدم تدابیر علیه کاربرانی که پیام هایی با محتوای افراطی منتشر می کنند، متهم کردند، از جمله پس از حمله 6 ژانویه به کنگره آمریکا. شاکیان تأکید می کنند که چنین محتوایی شرایط استفاده از فروشگاه برنامه اپل را نقض می کند.

خاطرنشان می شود که پرونده مشابهی نیز علیه Google در نظر گرفته شده است. اپل و تلگرام تا کنون در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه نداده اند.

در تاریخ 12 ژانویه، تلگرام دومین برنامه پرطرفدار در ایالات متحده شد. رشد محبوبیت وی با مسدود شدن حساب های ترامپ در شبکه های اجتماعی و مسدود شدن شبکه اجتماعی Parler که در میان طرفداران رئیس جمهور آمریکا، محبوبیت داشت، همراه بود. دلیل دیگر تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی، پیام رسان واتس آپ بود.

پاول دوروف، موسس پیام رسان تلگرام، که مسدود شدن Parler را در اپل و گوگل دیده بود، گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق برای تلگرام رخ ندهد. وی همچنین گفت که یک نسخه وب از تلگرام برای Safari در حال توسعه است که اگر اپل پیام رسان را از فروشگاه خود حذف کند، می توان از آن استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала