گزارش و تحلیل

گجت ها هم وارد نبرد با کرونا می شوند

© Depositphotos.com / Damrong8899گجت ها هم وارد نبرد با کرونا می شوند
گجت ها هم وارد نبرد با کرونا می شوند   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گجت های جهان پسا کرونا رونمایی می شوند.

اسپوتنیک به نقل از رسانه "الجزیره" قطر می نویسد: در نمایشگاه CES 2021 گجت های دنیای پسا همه گیری ارائه شد. فناوری های جدید ما را نه تنها برای محافظت در برابر چالش های موجود ، بلکه همچنین برای چالش جدید هم آماده می کنند.

با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در سال 2021  نه در لاس وگاس بلکه به صورت آنلاین برگزار شد.

نمایشگاه امسال به مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داشت. در آن ابزارک های جدیدی برای دنیای پسا همه گیری ارائه شد که برای حفظ سلامتی و کار از راه دور طراحی شده اند. بسیاری از نوآوری ها نه تنها توجه عمومی را به خود جلب می کنند، بلکه امید به آینده ای روشن را نیز می بخشند.

ابزارک ویژه شناسایی ویروس کرونا

مجله فرانسوی L'Obs مقاله ای درباره دستگاهی برای شناسایی ویروس کرونا منتشر کرده است. دستگاه تشخیص ویروس کرونا آرزوی همه تولیدکنندگان است. BioIntelliSense یکی از اولین شرکت هایی است که توسعه جدیدی را با نام BioButton معرفی کرد. این دستگاهی نیست که قادر به شناسایی ویروس کرونا در هوا باشد، بلکه دستگاهی است که به قفسه سینه چسبانده شده و کوچکترین علائم ویروس کرونا را تشخیص می دهد.

BioButton نظارت مداوم بر دما ، ضربان قلب ، میزان تنفس ، سطح فعالیت و پارامترهای خواب را تامین می کند، این امر امکان می دهد اولین علائم ویروس کرونا تشخیص داده شود.

۱۰ تکنولوژی برتر سال ۲۰۲۰
 - اسپوتنیک ایران
۱۰ تکنولوژی برتر سال ۲۰۲۰

BioIntelliSense از CES برای اعلام همکاری با کالج قلب و عروق آمریکا و بیمارستان دانشگاه کلرادو استفاده کرد که بلافاصله پس از واکسیناسیون، BioButton را برای مراقبان فراهم می کند. BioIntelliSense امیدوار است که به تدریج همه سازمان ها و شرکت ها را متقاعد کند تا این دستگاه ها را برای جلوگیری از شیوع عفونت در اختیار کارمندان خود قرار دهند.

ماسک هوشمند

توصیه سازمان بهداشت جهانی -  WHO برای استفاده از ماسک های محافظ ، شرکت ها را به تولید ماسک های هوشمند ترغیب کرده است. AirPop اولین ماسک هوشمند به نام Active + را معرفی کرده است. از نظر بصری این ماسک شبیه ماسک های قابل استفاده مکرر رایج در بین جوانان است، اما Active + قادر است از طریق بلوتوث با تلفن های هوشمند ارتباط برقرار کند.

سنسور موجود در  Active + داده های مختلفی را از تعداد تنفس در دقیقه گرفته تا کیفیت هوای بیرون در زمان واقعی به اپلیکیشن  منتقل می کند. این امر به بیمار اجازه می دهد تا بداند چه زمانی فیلتر باید تعویض شود. این گجت جدید همچنین برای ورزشکارانی مفید است که هنگام ورزش باید تنفس خود را کنترل کنند.

دستگاه قابل حمل تصفیه هوا  

پیش از این هم بازار دستگاه های تصفیه هوا رونق یافته بود ، اما هنگام شیوع ویروس کرونا تقاضا برای آن به شدت افزایش یافته است. تحقیقات انجام شده توسط ناسا و آژانس ملی ایمنی غذا ، محیط زیست ، بهداشت و ایمنی (ANSES) نشان دهنده اثربخشی دستگاه های تصفیه هوا مجهز به فیلترهای هوا با بازده بالا در برابر ویروس کرونا است.

شرکت الکترونیکی تایوان LUFTQI دستگاه تصفیه هوا قابل حمل LUFT Duo را معرفی کرد. این دستگاه با باتری کار می کند و هوا را در خانه و محل کار تصفیه می کند ، و ثمربخشی بالای جذب ذرات را فراهم می کند. این دستگاه برای تصفیه هوا در مساحتی بالاتر از 22 متر مربع مناسب است.

ربات ضد عفونی کننده

فناوری دیگری که در CES به نمایش گذاشته شده، لامپهای فرا بنفش برای استرلیزه سازی سطوح با استفاده از UV-C ، از 100 تا 280 نانومتر است. جرالدین دانتل، محقق پژوهشی در مرکز ملی تحقیقات علمی توضیح می دهد: "لامپهای فرابنفش ویروسها راغیرفعال می کند."

شرکت روباتیک UBTech ربات Adibot را رونمایی کرد. این ربات مجهز به لامپ UV است و می تواند هر اتاق را ضد عفونی کند. این ربات قادر است به طور مستقل در اتاق حرکت کند و می تواند هر سطح آن را ضد عفونی کرده و عوامل بیماری زای مضر از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد.

اکران شفاف ویژه محافظت 

شرکت ال جی پنل های جدید شفاف OLED را رونمایی کرده است که از آنها می توان در رستوران ها استفاده کرد. صفحه شفاف از پخش آب دهان در هوا محافظت می کند.

این اکران به شما امکان می دهد تهیه غذا را دنبال کنید ، و علاوه بر این ، به مشتری امکان می دهد فهرست را مرور کرده  و غذایی دلپسند را بخورید.  

 

این شرکت کره جنوبی همچنین استفاده از پنل های OLED را به عنوان مانعی محافظ بین خریداران و فروشندگان پیشنهاد داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала