پیش شرط ایران برای آمریکا: تعهد در برابر تعهد

CC BY 4.0 / IRNA / پیش شرط ایران برای آمریکا: تعهد در برابر تعهد
پیش شرط ایران برای آمریکا: تعهد در برابر تعهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهور ایران موضع رسمی کشور برای برقراری مذاکرات با آمریکا را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهور ایران موضع کشور را درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و بازگشت شرایط تحریمی به دوره قبل از دولت ترامپ اعلام کرد.

وی درباره پیش شرط دولت برای مذاکره احتمالی با آمریکا در قالب برجام، گفت: " آن چیزی که ما مطرح می‌کنیم این است که باید هر آنچه در دولت ترامپ اتفاق افتاده باید به قبل از دولت ترامپ برگردد. ما روی این جدی هستیم."

رئیس دفتر رئیس جمهور ایران افزود: " بر همین اساس باید تمامی تحریم‌ها،‌ انواع و اقسام تحریم‌های شرکتها و افراد که در این زمینه مورد تحریم قرار گرفتند باید به قبل از دوره ترامپ برگردد."

واعظی با اشاره به پیش شرط اعلام شده ازسوی ایران، یعنی تعهد در برابر تعهد، اجرا در برابر اجرا و اعلام در برابر اعلام خاظرنشان کرد: "‌ بر همین اساس باید خیلی دقیق آنچه را که قرار است آنها انجام دهند ما باید نسبت به آنها مطمئن شویم تا اقدامات متقابل انجام دهیم."

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضع به تیم جدید کاخ سفید هم منتقل شده است؟ گفت:‌ " ما با تیم کاخ سفید هیچ ارتباطی نداشتیم، هیچ ارتباط دوجانبه‌ای هم نداشتیم  و تا زمانی که ارتباط برجامی برقرار نشده، مواضعی که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ما اعلام کردند مواضع رسمی کشور است."

واعظی با انتقاد از برخی اظهارنظرها در زمینه برجام از سوی نمایندگان مجلس تصریح کرد: " اینکه هر روز نماینده مجلسی راجع به برجام و آینده و فلان صحبت می‌کند، موضع رسمی نیست، نمی‌گوییم که حرف نزنند و انسان‌های عادی هم می‌توانند صحبت کنند اما موضع رسمی کشور را مقامات رسمی و ذی‌ربط می‌گیرند. نظر نماینده مجلس درباره برجام نظر شخصی است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала