ایران در برابر دولت بایدن "اقدام در برابر اقدام" را پیش می برد

© Photo / IRNAایران در برابر دولت بایدن "اقدام در برابر اقدام" را پیش می برد
ایران در برابر دولت بایدن اقدام در برابر اقدام را پیش می برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با اشاره به حضور جواد ظریف در جلسه امروز گفت: آقای ظریف تاکید داشت که سیاست ایران در مواجهه با دولت بایدن "اقدام در برابر اقدام" است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، در توضیح جلسه امروز مجلس اظهار داشت: در این جلسه با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخ به ۱۲ سوال نمایندگان برگزار شد.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
بازتاب پاسخ تند ظریف در باره اینستکس

عمویی افزود: موضوعات سوالات مطرح شده از وزیر خارجه شامل مواردی همچون واکنش وزارت امور خارجه به سیاست های ترکیه در منطقه قفقاز و سدسازی های این کشور، مناقشه قره باغ، پیگیری های حقوقی مرتبط با ترور شهید سلیمانی، اقدامات صورت گرفته در مورد ترور شهید فخری زاده، اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه، آخرین وضعیت افتتاح کنسولگری کشورمان در حلب و لاذقیه و پیگیری وضعیت لنج های بنادر آبادان، اروند کنار و خرمشهر در تجارت با کویت بود.

وی ادامه داد: بعد از توضیحات وزیر امور خارجه دو نفر از نمایندگان سوال کننده از پاسخ های ظریف قانع شدند و ۵ نماینده قانع نشده و خواستار ارائه سوال به صحن علنی بودند. ۵ نفر از نمایندگان نیز اعلام نظر درباره در پاسخ های شنیده شده از وزیر را منوط به بررسی بیشتر کردند.

این سخنگوی کمیسیون مجلس خاطرنشان شد: در بخش دیگری از این جلسه ۳ ساعته، دکتر ظریف گزارشی از آخرین تحولات در سیاست داخلی ایالات متحده و پیش بینی ها درباره روند آتی سیاست خارجی این کشور به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد و تاکید داشت که سیاست ایران در مواجهه با دولت بایدن "اقدام در برابر اقدام" است و ما اقدام در برابر بیانیه و امضا را پذیرا نیستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала