نماینده کنگره: دسترسی ترامپ به جلسات اطلاعاتی باید قطع شود

© AP Photo / Alex Brandonآدام شیف دموکرات رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده
آدام شیف دموکرات رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته دموکرات اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده اظهار کرد: دسترسی به جلسات اطلاعاتی باید برای ترامپ پس از ترک ریاست جمهوری قطع شود.

به گزارش اسپوتنیک، آدام شیف دموکرات رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده، روز یکشنبه در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی CBS اذعان داشت: دسترسی به جلسات اطلاعاتی که معمولاً برای روسای سابق برگزار می شود باید پس از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، قطع گردد.

رسانه ها: ترامپ شخصا اسناد مهم دولت را نابود می کرد - اسپوتنیک ایران
رسانه ها: ترامپ شخصا اسناد مهم دولت را نابود می کرد

این نماینده كنگره، كه یكی از چهره های اصلی اولین ستاد شکست خورده استیضاح ترامپ در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بود، گفت: به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی، اکنون یا در آینده، تحت هیچ شرایطی نمی توان جلسات اطلاعاتی دیگری برای این رئیس جمهور برگزار کرد. من فکر نمی کنم اکنون یا در آینده بتوان به او [از لحاظ اطلاعاتی] اعتماد کرد.

مجلس نمایندگان كنگره تحت كنترل دموكرات ها در ۱۳ ژانویه قطعنامه ای را برای استیضاح ترامپ تصویب كرد. در این سند فقط یک اتهام تحریک به شورش وجود دارد؛ پس از تصویب آن، ترامپ اولین رئیس جمهور این کشور شد که دو بار استیضاح شد.

دموکرات ها اولین تلاش خود را برای برکناری وی از سمت ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ انجام دادند. سپس مجلس نمایندگان نیز اتهامات استیضاح را تأیید کرد، اما سنا که جمهوری خواهان اکثریت آن را داشتند، در اوایل سال ۲۰۲۰ رئیس دولت را تبرئه کرد.

این بار به دلیل اظهارات ترامپ در ۶ ژانویه، روند استیضاح آغاز شد. در آن روز، هزاران طرفداران صاحب فعلی کاخ سفید، که در تظاهراتی در حمایت از ترامپ در پایتخت آمریکا جمع شده بودند، با ورود به کنگره تلاش کردند تا از تصویب نتایج انتخابات ریاست جمهوری که جوزف بایدن پیروز شده، جلوگیری کنند.

دموکراتها در کنگره ترامپ را به تحریک شورش متهم کردند و خواستار برکناری وی از قدرت شدند. برخی از نمایندگان حزب جمهوری خواه نظر خود را به همین ترتیب بیان کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала