نماینده مجلس ایران: کشورهای غربی نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند

© REUTERS / Dado Ruvicنماینده مجلس ایران: کشورهای غربی نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند
نماینده مجلس ایران: کشورهای غربی نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران: برای تولید واکسن کرونا نیاز به خارج از کشور نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا به کشور، گفت: قطعا این موضوع پشتوانه علمی و منطقی دارد، چون کشورهای غربی نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند، تجربه خون‌های آلوده به ایدز در سالهای گذشته گواه این موضوع است، این موضوع نباید باردیگر تکرار شود.

فایزر موقتاً عرضه واکسن به اروپا را کاهش می‌دهد - اسپوتنیک ایران
فایزر موقتاً عرضه واکسن به اروپا را کاهش می‌دهد

وی افزود: نشرکت فایزر کلا در تولید واکسن شرکت خوشنامی نیست، واکسن این شرکت که در حال تزریق است به دلیل فشارهای که ترامپ به این شرکت وارد کرد مراحل بالینی خود را طی نکرده است و ممکن است تزریق آن تبعاتی را داشته باشد. البته خود این شرکت زمانی که واکسن را در اختیار کشوری قرار می‌دهد از آنها تعهداتی دریافت می‌کند که اگر این واکسن تبعاتی داشت آنها حق ادعای خسارت ندارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران با تاکید براینکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قطعاً دلسوز ملت ایران نیستند، اظهارداشت: اگر آنها دلسوز ملت ایران بودند پانسمان بیماران پروانه‌ای و خیلی از داروهای دیگر را تحریم نمی کردند و امروز ژست حقوق بشری به خود نمی‌گرفتند.

شهریاری با بیان اینکه این نگرانی جدی وجود دارد واکسن‌های که به کشور وارد می‌شود در ژن‌های آنها دستکاری انجام شده باشد و تبعات احتمالی به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: ما باید از بخش‌هایی چون انستیتو رازی، انستیتو پاستور، شرکت‌های دانش بنیان و دیگر بخش‌هایی که در تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند، حمایت و به آنان کمک کنیم و قطعاً کارهای مهمی توسط دانشمندان خودمان در زمینه ساخت واکسن انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل بررسی بودجه هستیم باید برای شرکت‌های داخلی که در حال پژوهش بر روی تولید واکسن کرونا هستند هم بودجه‌های در نظر بگیریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала