در اروپا به توانایی Sputnik V در جلوگیری از همه‌گیری اشاره شد

© Photo / Russian Direct Investment Fundدر اروپا به توانایی Sputnik V در جلوگیری از همه‌گیری اشاره شد
در اروپا به توانایی Sputnik V در جلوگیری از همه‌گیری اشاره شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه اسپانیایی با اشاره به توانایی واکسن روسی ویروس کرونا، بدگمانی کشورهای غربی را ناشی از عدم آگاهی آنها درباره سیر تحولات علمی روسیه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اسپانیایی موند دیپلماتیک می نویسد: روسیه واکسن Sputnik V را ایجاد کرده و توانایی تولید مستقیم دارویی را که می تواند ویروس کرونا را سرکوب کند، به اثبات رسانده است.

مجوز انجام آزمایشات بالینی نوع سبک واکسن اسپوتنیک در روسیه  - اسپوتنیک ایران
مجوز انجام آزمایشات بالینی نوع سبک واکسن اسپوتنیک در روسیه

فدریکو کوسکو، نویسنده مقاله، معتقد است که غرب به دلیل ناآگاهی از سنت علمی روسیه نسبت به ظاهر این دارو واکنش تردید آمیز و بی تفاوتی نشان داد.

کوسکو گفت: "با توجه به اختلافات زبانی، فرهنگی و سیاسی، این ناآگاهی با بدگمانی توسط روسیه دیده می شود."

این روزنامه نگار تأکید کرد که ایجاد واکسن Sputnik V نتیجه یک سلسله کامل تاریخی از تحولات علمی در روسیه است.  با این حال، به نظر وی ، "داستان نویسان" غربی سالها دستاوردهای روسیه را انکار کرده اند و اکنون از اعلام یک دارو تعجب کرده اند.

نویسنده مقاله نظر خود را بیان کرد: "بر خلاف کشورهایی مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا، جایی که آزمایشگاه های دارویی داروهای خود را با قیمت های نجومی تحمیل می کنند، روسیه به دنبال پول نیست".

وی افزود که Sputnik V اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است و شاید در 50 سال دیگر، کسی بدگمانی غربی ها در مورد واکسن روسیه را به یاد نخواهد آورد.

در ماه آگوست، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از COVID-19 ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات گامالیا تهیه شده و نام آن Sputnik V است. این دارو در پلت فرم مورد مطالعه و اثبات شده ناقلین آدنو ویروسی انسان ایجاد می شود که از مزایای مهم آن می توان به ایمنی، اثر بخشی و عدم وجود عواقب منفی طولانی مدت اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала