فرانسه: ایالات متحده و ایران باید فوراً در مورد بازگشت واشنگتن به برجام توافق کنند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر فرانسه: ایالات متحده و ایران باید فوراً در مورد بازگشت واشنگتن به برجام توافق کنند
فرانسه: ایالات متحده و ایران باید فوراً در مورد بازگشت واشنگتن به برجام توافق کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه فرانسه بر لزوم توافق ایران و آمریکا برای بازگشت واشنگتن به برجام تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت، گفتگوی‌های هسته ای ایران برای بازگشت تهران و واشنگتن به توافق هسته ای 2015 بسیار مهم است.

لو دریان در مصاحبه ای با ژورنال دو دیمانچه گفت: "دولت ترامپ آنچه را كه آن را كارزار فشار حداكثری بر ایران خواند انتخاب كرد. در نتیجه، این استراتژی فقط خطر و تهدید را افزایش داد."

اتحادیه اروپا: برجام علی رغم تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم پابرجاست - اسپوتنیک ایران
اتحادیه اروپا: برجام علی رغم تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم پابرجاست

این دیپلمات تاکید کرد: "این باید متوقف شود، زیرا ایران، در مرحله دستیابی به پتانسیل تولید سلاح هسته ای است، و من این را به وضوح می گویم."

وی همچنین افزود: "  احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم."

همچنین پیش از این، سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به آغاز فرآیند تولید اورانیوم فلزی توسط ایران واکنش نشان دادند.

ایران همواره اعلام کرده است در صورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف‌های این توافق بین‌المللی، گام‌های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала