رسانه ها: ترامپ شخصا اسناد مهم دولت را نابود می کرد

© AFP 2023 / SAUL LOEBرسانه ها: ترامپ شخصا اسناد مهم دولت را نابود می کرد
رسانه ها: ترامپ شخصا اسناد مهم دولت را نابود می کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درباره ترامپ گفته می شود که نسبت به قوانین آمریکا درباره حفظ اسناد دولتی بسیار بی توجه بوده است. 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده که بعید به نظر می رسد بدون غرض این کار را انجام داده باشد، عادت دارد اسناد را پاره کند و سپس آنها را فقط به سطل آشغال بیندازد. به همین دلیل، کارمندان کاخ سفید که با اسناد کار می کردند مجبور می شدند ساعتها آنها را بهم بچسبانند. اکنون این نگرانی فزاینده وجود دارد که حفظ ناقص مدارک و سوابق در کاخ سفید در تاریخ ریاست جمهوری دونالد ترامپ حفره ای بوجود خواهد آورد.

حامی میلیاردر ترامپ درگذشت - اسپوتنیک ایران
حامی میلیاردر ترامپ درگذشت

سلیمان لارتی، تحلیلگر سابق بایگانی کاخ سفید، استدلال می کند که بارها از ترامپ خواسته شد که از این طریق با اسناد مهم برخورد نکند، اما وی نمی خواست گوش دهد. علاوه بر این گفته می شود که ترامپ نوارهای مترجمی را که در جلسه سال 2017 وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شرکت کرده بود را برداشته و ضبط کرده است.

شایان ذکر است که رفتار اینچنینی ترامپ نسبت به اسناد، او را پس از پایان ریاست جمهوری ایالات متحده تهدید نمی کند و این به رغم این واقعیت است که در قانون آمریکا آمده است که رئیس جمهور نمی تواند اسناد را بدون مشورت با بایگانی از بین ببرد و همچنین نمی تواند به کنگره اطلاع ندهند. اما همان قانون می گوید که رئیس ایالات متحده می تواند از توصیه های بایگانی ملی پیروی نکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала