دولت بایدن برای بازگشت توافق هسته ای با ایران مذاکره می کند

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEدولت بایدن برای بازگشت توافق هسته ای با ایران مذاکره می کند
دولت بایدن برای بازگشت توافق هسته ای با ایران مذاکره می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، بدنبال مذاکرات با ایران بر سر بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای هستند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد ، مقامات از طرف رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، جو بایدن در حال مذاکره با تهران در مورد شرایط بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای با ایران هستند، در حالی که اسرائیل روی شرایط دیگری برای افزودن به این توافق حساب می کند.

در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است: "چند روز قبل از آغاز به کار بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، مقامات آمریکایی به اسرائیل اطلاع دادند که نمایندگان بایدن در جستجوی فرصتی برای بازگشت به توافق هسته ای هستند. اسرائیل به دنبال بهبود توافق هسته ای است که شامل محدودیت در حمایت از تروریست ها و برنامه موشک های بالستیک ایران است."

در همین زمان، طبق ارزیابی اسرائیل، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای باقی مانده عملیات نظامی علیه ایران را آغاز نخواهد کرد.

این کانال افزود، رئیس سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد، یوسی کوهن در اوایل ژانویه در سفر رسمی خود به واشنگتن ، در حالی که با مقامات ارشد امنیتی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده ملاقات کرد.  در طی این دیدار، یوسی کوهن با رئیس آینده امنیتی جو بایدن دیدار کرد . مراسم تحلیف جو بایدن چهارشنبه هفته آینده ، 20 ژانویه برگزار می شود.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفته بود که خروج سلف وی از توافق بین المللی با ایران یک اشتباه بود و او قصد دارد واشنگتن را به برنامه جامع اقدام مشترک بازگرداند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала