استفاده از ربات نمونه‌گیر برای تست کرونا در چین +ویدئو، عکس

© Sputnik / Vitaly Timkivسیستم تست کرونا ویروس در لابراتوری
سیستم تست کرونا ویروس در لابراتوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"لینگ‌کای" ربات نمونه‌گیری که در شهر شن‌یانگ به کمک پرسنل آزمایشگاهی آمده و تست کرونا را با حداقل تماس انسانی انجام می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از به کارگیری یک ربات ویژه به نام «لینگ‌کای»، مختص نمونه‌گیری تست کرونا در شهر شن‌یانگ در شمال چین در فضای مجازی منتشر می‌شود که مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است.

View this post on Instagram

A post shared by TRT Deutsch (@trtdeutsch)

این ربات به شکل یک بازوی خودکار است که از گلوی فرد، نمونه‌برداری می‌کند، روی این بازوی خودکار نیز پوشش پلاستیکی یک بار مصرف کشیده شده است و با هر بار انجام تست، تعویض می‌شود. «لینگ‌کای» توسط مؤسسه اتوماسیون شن‌یانگ، وابسته به فرهنگستان علوم چین ساخته شده است. از مزیت این ربات می‌توان به انجام تست کرونا با حداقل تماس انسانی اشاره کرد که خطر سرایت ویروس کرونا بر اثر دخالت انسان و تماس پرسنل آزمایشگاه با افراد به حداقل می‌رسد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

کاربران عنوان می‌کنند در حالی که در زمستان به سر می‌بریم و بسیاری از کشورها با موج دوم و سوم کرونا روبرو هستند این ربات و ربات‌های کنترل از راه دور که می‌توانند دمای بدن فرد را اندازه‌گیری کنند و تست کرونا را بدون دخالت انسان انجام دهند بسیار کاربردی و مفید خواهند بود.

برخی از کاربران نیز به ربات سفید رنگ «Cira-03» که مدتی پیش در یک بیمارستان در مصر به کار گرفته شد اشاره می‌کنند؛ این ربات نیز همچون ربات «لینگ‌کای»، چانه بیمار را بالا برده و سپس به کمک بازوهایش آزمایش تست کروناویروس را انجام می‌دهد، «Cira-03» در بخش‌ها مختلف بیمارستان همچون یک پرستار راه می‌رود و وظایفی را که برایش تعریف شده بود را انجام می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала