حزب الله لبنان، تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کرد

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatحزب الله لبنان، تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کرد
حزب الله لبنان، تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله لبنان‌ با صدور بیانیه ای اقدام آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی در فهرست تحریم ها را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حزب الله لبنان در دو بیانیه جداگانه در خصوص تحریم‌های اخیر ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران و سوریه، صادر کرد. حزب الله در این بیانیه‌ها اقدام آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی و نیز اقدام اتحادیه اروپا در تحریم وزیر خارجه سوریه را به شدت محکوم کرد.

آمریکا ۱۶ شرکت و سه فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا ۱۶ سازمان و سه فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد

 در بیانیه حزب الله در خصوص تحریم آستان قدس رضوی آمده است: به نظر می ‌رسد همزمان با نزدیک شدن دوره ریاست جمهوری کنونی ایالات متحده آمریکا، میزان جنون وزرات خارجه این کشور نیز بیشتر شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: قرار دادن نام آستان قدس رضوی و متولی آن یعنی شیخ احمد مروی در لیست تحریم توسط ایالات متحده آمریکا گامی بی سابقه محسوب می‌شود. از آنجایی که آستان قدس رضوی مکانی مقدس برای عبادت و مأوای میلیون‌ها مسلمان است، این اقدام آمریکا اهانت به اسلام به شمار می‌رود.

حزب الله در بیانیه خود عنوان کرده است که این اقدام ایالات متحده آمریکا نشان دهنده میزان انحطاط اخلاقی و فکری دولتمردان این کشور است. حزب الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اقدام اتحادیه اروپا در تحریم فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه را محکوم و تأکید کرده است: اتحادیه عرب با تحریم فیصل المقداد تصمیم خصمانه دیگری را علیه سوریه اتخاذ کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала