آخرین آمار کرونا در ایران: جان باختن ۹۶ نفر دیگر از مبتلایان

© Photo / IRNAخانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت
خانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد تاکنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر در این کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک ، سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۰۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر رسید.

​سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۴۹۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

خیز احتمالی ویروس کرونا در بهمن و اسفند - اسپوتنیک ایران
خیز احتمالی ویروس کرونا در بهمن و اسفند

لاری  متذکر شد : بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

کووید 19 تاکنون بیش از ۹۴ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از داده‌اند. 

سازمان جهانی بهداشت روز11 ماه مارس سال2020 شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از مبتلایان دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала