تلاش اتحادیه اروپا برای کاهش «برتری دلار» در جهان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد برای محافظت از اروپا در برابر اثرات اِعمال غیرقانونی و فرامنطقه‌ای تحریم ها دست به اقداماتی بزند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « فایننشال تایمز»، اتحادیه اروپا قصد دارد «برتری دلار در بازار جهانی را کاهش بدهد.

در سند کمیسیون اتحادیه اروپا آمده است:«اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از آسیب پذیری اروپا در برابر تحریم های ایالات متحده و سایر خطرات مالی، قرار است برتری ارزی دلار آمریکا را به چالش بکشد. در این سند، بر مشکلات اتحادیه اروپا برای اعلام استقلال در برابر تحریم های اعمال شده توسط ترامپ تاکید شده و این مشکلات را دلیلی برای ضروری بودن محافظت از اتحادیه اروپا در برابر اثرات اِعمال غیرقانونی و فرامنطقه ای، تحریم ها دانسته است».

فایزر موقتاً عرضه واکسن به اروپا را کاهش می‌دهد - اسپوتنیک ایران
فایزر موقتاً عرضه واکسن به اروپا را کاهش می‌دهد

قرار است این موضوع  چند روز قبل از مراسم تحلیف جو بادین بررسی شود. این طرح قرار است روز 19 ژانویه به بحث گذاشته شود.

اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از آسیب پذیری اروپا در برابر تحریم های ایالات متحده و سایر خطرات مالی، قرار است برتری ارزی دلار آمریکا را به چالش بکشد و هشدار دهد که بازارهای جهانی بیش از حد به دلار متکی هستند.

تحریم های واشنگتن علیه ایران، اتحادیه اروپا را وادار کرد به دنبال ایجاد راه ویژه ای برای تسهیل پرداخت های مربوط به تجارت قانونی بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی باشد، روندی که به نتیجه رساندن آن بسیار دشوار است.

این سند، نشان دهنده بلندپروازی اتحادیه اروپا برای تقویت اتکاء به خود در طیف وسیعی از موضوعات، از جمله امور مالی است که هنجار شکنی های ترامپ، انگیزه این اتحادیه برای تصویب آن را افزایش داده است. قرار است سند مذکور، در آستانه تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، توسط کمیسیون اتحادیه اروپا به تصویب برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала