عربستان شهر آینده بدون ماشین را خواهد ساخت

© REUTERS / Hamad I Mohammedعربستان شهر آینده بدون ماشین را خواهد ساخت
عربستان شهر آینده بدون ماشین را خواهد ساخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی از احداث شهر آینده موسوم به The Line خبر داد که به نظر می رسد یک خط 170 کیلومتری جوامعی باشد که بدون بزرگراه ، خیابان و خودرو زندگی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Designboom ،کارهای ساخت این شهر آینده  در نیمه اول سال 2021 آغاز می شود.

شهر آینده در منطقه ابتکاری نیوم در سواحل دریای سرخ ساخته خواهد شد. پیش بینی می شود که این شهر هوشمند 380،000 شغل ایجاد کرده  و تولید ناخالص ملی عربستان  را تا سال 2030 به میزان48  میلیارد دلار افزایش دهد.

هدف اصلی بازداشت های اخیر در عربستان چه بود؟ - اسپوتنیک ایران
بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری تاریخ بشر در عربستان +ویدئو، عکس

محمد بن سلمان آل سعود ، ولیعهد عربستان ، دلیل اجرای این پروژه ، را چنین توضیح داد: "چرا باید هفت میلیون نفر سالانه به دلیل آلودگی محیط زیست بمیرند؟ چرا ما باید هر ساله یک میلیون نفر را به دلیل تصادفات جاده ای از دست بدهیم؟ و چرا باید سالهای زندگی خود را در رفت و آمد به محل های کار خود از دست بدهیم ؟ بنابراین ، ما باید نظریه شهر معمولی را به نظریه  شهر آینده تبدیل کنیم. "

از آنجا که هدف از ساخت شهر The Line هماهنگی با کره خاکی است ، از فناوری های پیشرفته برای حفظ طبیعت استفاده خواهد شد. جامعه با انرژی سبز کار خواهد کرد ، تمام ساختمانها از کربن مثبت ساخته می شوند. این بدان معنی است که زیرساخت ها بیشتر از آنچه در تهیه آن انجام شد ، دی اکسید کربن مصرف می کنند و در نتیجه باعث کاهش اثر کربن می شوند.

کلیه سرویس  و خدمات لازم برای زندگی یک شهروند در فاصله قابل پیاده روی (پنج دقیقه پیاده روی) قار خواهد داشت . سرزمین ها تا آنجا که ممکن است سبز  خواهند بود و بنابراین ساکنان احساس زندگی در  کلانشهر را نخواهند داشت  اما در عین حال احساس راحتی باقی خواهد ماند. تعدادی از تأسیسات زیربنایی در زیر زمین قرار می گیرند تا  مانع پیاده روی آزادانه شهروندان نباشند و و خط حمل و نقل عمومی سازگار با محیط زیست حتی پایین تر کشیده خواهد شد. در نتیجه وجود این خط حمل و نقل ، سفر از یک انتهای The Line به انتهای دیگر حداکثر 20 دقیقه طول خواهد کشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала