قصد راست گرایان افراطی آمریکا برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن

© Sputnik / Artur Gabdrahmanov /  مراجعه به بانک تصاویر قصد راست گرایان افراطی آمریکا برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن
قصد راست گرایان افراطی آمریکا برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راست گرایان افراطی قصد دارند مراسم انتقال مسالمت آمیز قدرت به جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا را برهم بزنند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات فدرال و کارشناسان مستقل اطلاع داده است.

قرار است مراسم تحلیف 20 ژانویه برگزار شود.

نهادهای انتظامی آمریکا به مقامات در سراسر این کشور در مورد حملات احتمالی به نهاد های قانونگذاری در ایالات و خطر حمله دوم به کاخ کنگره (کاپیتول) در واشنگتن هشدار می دهند. به نوشته روزنامه واشنگتن پست ، ممکن است معترضین از وسایل منفجره و سلاح های گرم استفاده کنند.

 دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
ترامپ: سعی می‌کنم جنگ نشود

پیش از این ، کریستوفر ری،  رئیس اف بی آی گفته بود که نهاد تحت رهبری وی احتمال اعتراضات مسلحانه در آستانه تحلیف بایدن را منتفی نمی داند و "تعداد زیادی" از مباحث را در اینترنت در مورد اقدامات مختلف در واشنگتن و در نزدیکی نهادهای قانونگذاری ایالتی رصد می کند.

هواداران جمهور فعلی آمریکا روز 6 ژانویه  اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان  خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده بودند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند . در همین راستا ، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا و همراهی تعدادی از نمایندگان حزب رقیب جمهوری خواه ترامپ را استیضاح کرده و خواستار برکناری وی از سمت رئیس جمهوری حتی قبل از آغاز دوره حکوکت بایدن شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала