راست گرایان افراطی قبل از حمله به کاخ کنگره بیت کوین دریافت کرده بودند

© REUTERS / JIM URQUHARTراست گرایان افراطی قبل از حمله به کاخ کنگره بیت کوین دریافت کرده بودند
راست گرایان افراطی قبل از حمله به کاخ کنگره بیت کوین دریافت کرده بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 500000 دلار به صورت بیت کوین حدود یک ماه قبل از حمله به کاخ کنگره آمریکا به کیف پولهای مجازی متعلق به فعالان راست گرای افراطی واریز شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر توسط  رویترز با استناد به شرکت Chainalysis مخابره  شده که به ساخت نرم افزار و رارئه  خدمات را در زمینه امنیت سایبری  اشتغال دارد.

به نوشته وبلاگ این شرکت ، وجوه فوق الذکر از 8 تا 22 دسامبر از طریق یک برنامه نویس فرانسوی که بعد فوت کرده ، به کیف پول الکترونیکی منتقل شده است. آنها هویت او را فاش نکردند.

قصد راست گرایان افراطی آمریکا برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن  - اسپوتنیک ایران
قصد راست گرایان افراطی آمریکا برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن

میزان انتقال 28.15 بیت کوین بود (در آن زمان حدود 522 هزار دلار). از این تعداد 13.5 بیت کوین (حدود 250 هزار دلار) توسط نیک فوئنتس، رهبر یکی از گروههای راست گرای افراطی ، دریافت شد. خاطرنشان می شود که وی در تجمع طرفداران دونالد ترامپ قبل از اغتشاشات حضور داشت و هنگام شروع  ناآرامی ها در نزدیکی کاخ کنگره دیده شد. همچنین معلوم شده که استریمری به نام اتان رالف و سازمان ضد مهاجرتی VDARE از جمله دریافت کنندگان این وجوه بوده اند.

هواداران جمهور فعلی آمریکا روز 6 ژانویه  اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان  خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده بودند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند . در همین راستا ، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا و همراهی تعدادی از نمایندگان حزب رقیب جمهوری خواه ترامپ را استیضاح کرده و خواستار برکناری وی از سمت رئیس جمهوری حتی قبل از آغاز دوره حکوکت بایدن شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала