روسیه فضا پیمایی به نام گاگارین را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام می کند

© Sputnik / RSC "Energia"/Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر Космический корабль "Прогресс МС-14" на стенде монтажно-испытательного корпуса площадки №254 на космодроме Байконур
Космический корабль Прогресс МС-14 на стенде монтажно-испытательного корпуса площадки №254 на космодроме Байконур - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از فضاپیماهای سرنشین دار روسیه از سری سایوز ، که در سال 2021 میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز می کند ، به افتخار یوری گاگارین، اولین فضانورد جهان نامگذاری خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در برنامه اقدامات اصلی برای آماده سازی و برگزاری جشن 60 ـ مین سالگرد پرواز گاگارین به فضا ذکر شده است .

در این طرح که توسط یوری بوریسوف معاون نخست وزیر تصویب شده، آمده است : " نام فضاپیمای حمل و نقل سرنشین دار سایوز MS  یوری گاگارین خواهد بود. "

ناسا بدنبال رزرو صندلی در فضاپیمای روسی سایوز - اسپوتنیک ایران
ناسا بدنبال رزرو صندلی در فضاپیمای روسی سایوز

امسال قرار است سه فضاپیمای سایوز MS به فضا پرتاب شود. گزارش شد که نزدیکترین پرواز به روز فضا نوردی (12 آوریل) در تاریخ 9 آوریل انجام می شود. پرواز بعدی در ماه اکتبر خواهد بود و در ماه دسامبر قرار است فضا پیمای سایوز MS با دو گردشگر فضایی به سوی ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کند. اینگه کدامیک از این فضا پیما ها به نام "گاگارین" نامگذاری خواهد شد در طرح مشخص نشده است.

ده سال پیش ، هنگامی که پنجاهمین سالگرد پرواز فضایی اولین انسان جشن گرفته شد ، فضاپیمای سایوز TMA-21 گاگارین نامیده شد . در آن زمان ، نشان "50 سالگی پرواز گاگارین به فضا " و تصویر یک فضانورد بر روی فضاپیما به چشم می خورد و نوشته های "گاگارین" ، "50 سالگی پرواز گاگارین به فضا" و تصویر یک فضانورد با نوشته " رفتیم!" در روی موشک "سایوز اف گ" دیده می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала