دفاع رئیس توییتر از مسدود شدن حساب کاربری ترامپ

© AP Photo / Richard Drewدفاع رئیس توییتر از مسدود شدن حساب کاربری ترامپ
دفاع رئیس توییتر از مسدود شدن حساب کاربری ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جک دورسی، رئیس شرکت آمریکایی توییتر، برای اولین بار در مورد مسدود شدن حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده در شبکه اجتماعی توییتر اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اگرچه این یک پیشینه خطرناک بوجود می آورد، تصمیم درستی بود.

دورسی در صفحه خود در این شبکه اجتماعی نوشت: "خوشحال نیستم که مجبور شدیم جلوی دونالد ترامپ را در توییتر بگیریم و به آن افتخار نمی کنم ... آیا درست بود؟ فکر می کنم این تصمیم درستی برای توییتر بود."

پسر ترامپ - اسپوتنیک ایران
واکنش پسر ترامپ به بسته شدن حساب کاربری پدرش در توییتر

وی افزود دلیل چنین اقدام سخت گیرانه ای خسارت ناشی از اظهارات ترامپ در این پلتفرم است. دورسی در عین حال قبول کرد که چنین تصمیماتی بحث برانگیز است.

این کارآفرین آمریکایی گفت: "لزوم اتخاذ چنین اقداماتی بحث عمومی را به راه می اندازد. این اقدامات  بین ما اختلاف ایجاد کرده و توانایی توضیح ، اصلاح و آموختن درس ها را محدود ساخته و سابقه ای را ایجاد می کنند که از دیدگاه من خطرناک به نظر می رسد: تسلط یک فرد یا شرکت بر یک بخش از بحث عمومی جهانی".

مسدود شدن دائمی حساب توییتر ترامپ در شامگاه 8 ژانویه اعلام شد. به گفته مدیریت این شبکه اجتماعی،  دلیل این تصمیم خطر تحریک بیشتر خشونت بوده است.

پس از آن ، صفحه ستاد انتخاباتی این سیاستمدار به دلیل انتشار بیانیه وی ، که در آن تأکید کرد که توییتر او را ساکت نخواهد کرد ، مسدود شد. شبکه اجتماعی بلافاصله این پست را حذف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала