کارشناس: وزارت دفاع روسیه از فناوری آمریکایی استفاده نمی‌کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تشدید کنترل صادراتی بر فناوری آمریکایی بر فعالیت وزارت دفاع و سرویس ویژه روسیه تأثیر نمی‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوروتنکو، سردبیر مجله «دفاع ملی» اعلام کرد که تشدید کنترل صادراتی بر فناوری آمریکایی بر فعالیت وزارت دفاع و سرویس ویژه روسیه تأثیر نمی‌گذارد، زیرا این سازمان ها از چنین فناوری استفاده نمی کنند.

رسانه ها: صادرات هفتگی نفت عربستان به آمریکا صفر شد - اسپوتنیک ایران
رسانه ها: صادرات هفتگی نفت عربستان به آمریکا صفر شد

مدتی قبل، وزارت بازرگانی آمریکا نوع جدید کنترل بر صادرات هرگونه فناوری آمریکایی و فعالیت شهروندان آمریکا در این عرصه را اعلام کرده بود. این محدودیت ها و کنترل صادرات فناوری مرتبط با  سازمان های اطلاعاتی نظامی چین، کوبا، روسیه و ونزوئلا و حمایت از کشورهای تروریستی را در برمی‌گیرد.

صادرات هرگونه فناوری آمریکایی که در فهرست کنترل صادرات قرار داشته باشد ممنوع خواهد بود. کارشناس روسیه در این باره گفت:«وزارت دفاع روسیه و سازمان های ویژه فدراسیون روسیه از هیچگونه فناوری آمریکایی استفاده نمی‌کنند. ایالات متحده کنترل بر فناوری های خود را شدت می بخشد که حق مسلم آن کشور است. اما اینگونه اقدام هیچگونه سودی برای آمریکا ببار نخواهد آورد. این یک برخورد کاملا سیاسی است. همین و بس».

به گفته کارشناس روسیه، این گونه اقدامات آمریکا مناسبات بین کشورها را عملا به دوران «کوکوم» (کمیته هماهنگی بر کنترل صادراتی) واپس می زند که در زمان جنگ سرد سازمانی وجود داشت که صادرات کشورهای غربی به کشورهای بلوک شرق را کنترل می‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала