آیا بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ در حال وقوع است؟

© AP Photo / Tatan Syuflana, Fileدوروف موسس تلگرام
دوروف موسس تلگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دوروف: باید در انتظار هجوم گسترده کاربران جدید به تلگرام باشیم.

به گزارش اسپوتنیک، پاول دورف مدیر عامل پیام‌رسان تلگرام در یک پست تلگرامی نوشت:«از آخرین پست من، هجوم گسترده کاربران جدید به تلگرام در حال حاضر تسریع شده است. ممکن است شاهد بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ بشر باشی».

وی با خوشحالی خبر داد که ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه کانال‌های خود را در این شبکه اجتماعی جهانی راه‌اندازی کرده و به تعدادی از روسای جمهور دیگر که قبلا به این شبکه پیوسته بودند، پیوستند.

واکنش سازمان ملل به مسدود کردن حساب ترامپ در شبکه های اجتماعی  - اسپوتنیک ایران
واکنش سازمان ملل به مسدود کردن حساب ترامپ در شبکه های اجتماعی

دورف در ادامه افزود:«ما افتخار می‌کنیم که رهبران سیاسی و همچنین سازمان‌های عمومی متعددی برای مبارزه با اطلاعات نادرست و گسترش آگاهی در مورد موضوعات مهم در جوامع خود به تلگرام اعتماد می‌کنند. برخلاف سایر شبکه‌ها، تلگرام از الگوریتم‌های غیر‌شفاف برای تصمیم‌گیری در مورد محتوایی که کاربران در این شبکه به اشتراک گذاشته‌اند استفاده نمی‌کند».

این حرف مدیر پیام‌رسان تلگرام اشاره‌ای غیرمستقیم به تصمیم اخیر پیام‌رسان واتس‌اپ است که اعلام کرده اطلاعات اشتراک‌گزاری شده در این پیام‌رسان را در اختیار شبکه جهانی فیس‌بوک قرار می‌دهد.

از اینرو کاربران زیادی این پیام‌رسان را ترک کرده و به پیام‌رسان‌های سیگنال و تلگرام مهاجرت کردند به طوری که این دو پیام‌رسان با رشد سریع در بازه زمانی کوتاه روبررو شدند.

روز 12 ماه ژانویه دوروف اعلام کرد که فقط طی سه روز 25 میلیون  کاربر جدید به تلگرام پیوستند.  این رشد قابل توجهی در مقایسه با سال گذشته است. در سال گذشته بطور متوسط یک و نیم میلیون نفر در روز به این شبکه پیوستند.

تلگرام را شاید بتوان یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های دیجیتال امروز دنیا معرفی کرد. یکی از مزیت‌های قابل توجه تلگرام، نوآوری‌های متعدد آن در بروزرسانی‌هاست که در هر بروزرسانی شاهد یک آپشن یا امکان جدید در این شبکه موفق اجتماعی هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала