ناو موشک انداز زره به ناوگان جنوب نیروی دریایی ایران ملحق شد

© Photo / IRNAناو موشک انداز زره به ناوگان جنوب نیروی دریایی ایران ملحق شد
ناو موشک انداز زره به ناوگان جنوب نیروی دریایی ایران ملحق شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو موشک انداز زره با حضور سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ایران به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش این کشور ملحق شد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، ناو موشک انداز زره ، جدیدترین ناو موشک انداز کلاس پیکان  است که بدست متخصصان کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران  طراحی و ساخته شده است. این ناو دارای ۴۷ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع بوده و قادر است با سرعت ۳۵ گره دریایی حرکت کند.

ناو موشک اندازه زره به یک توپ ۷۶ میلیمتری فجر ۲۷ در سینه ناو و یک توپ ضد هوایی ۴۰ میلیمتری در پاشنه ناو مجهز است که با استفاده از آنها می تواند علیه انواع اهداف سطحی و هوایی اجرای آتش کند.

آغاز رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران
آغاز رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران

این ناو همچنین به سامانه موشکی کروز سطح به سطح قدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر مجهز شده که به آن امکان درگیری با اهداف در عمق دریا را می دهد.

علاوه بر این، ناو موشک انداز زره نسبت به نمونه های قبلی شناورهای کلاس پیکان از سامانه های ارتباطی، شنود و جنگ الکترونیک پیشرفته تری برخوردار است.

الحاق ناو موشک انداز زره با قابلیت مانور و سرعت بالا به ناوگان جنوب نداجا امکان حراست از آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی را فراهم می‌آورد.

پیش از این نیز ۴ فروند از شناورهای موشک انداز کلاس پیکان که بدست متخصصان نداجا طراحی و تولید شده بود در ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش و دریای خزر بکارگیری شده و زره اولین شناور کلاس پیکان است که در ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش بکارگیری می شود.

امروز همچنین ناوبندر مکران به نیروی دریایی ایران ملحق شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала