کانون وکلای نیویورک سعی در اخراج رودی جولیانی

© AFP 2023 / Getty Images / Drew Angererکانون وکلای نیویورک سعی در اخراج رودی جولیانی
کانون وکلای نیویورک سعی در اخراج رودی جولیانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانون وکلای نیویورک رسما خواستار ابطال پروانه وکالت رودی جولیانی بابت مشارکت و ایفای نقش در شکل‌ گیری آشوب های کنگره شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه ان ‌بی ‌سی نیوز، کانون وکلای نیویورک با بیان اینکه گناه بروز تمامی این خشونت در وهله اول و مهمتر از همه به گردن ترامپ است تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا "تنها عمل نکرده" و به اظهارات رودی جولیانی در جمع حامیان ترامپ در نزدیکی کنگره، اندکی پیش از وقوع این آشوب اشاره کرد.

حمایت جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ  - اسپوتنیک ایران
حمایت جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ

وکیل ترامپ در جمع طرفداران ترامپ ادعاهای نادرستی درباره تقلب انتخاباتی مطرح کرد و همچنین به نقش مایک پنس در روند شمارش آرای کالج الکترال اشاره داشت.

جولیانی با ادعای اینکه مدارکی از تقلب انتخاباتی تنها ۱۰ روز تا علنی شدن نهایی فاصله دارند، گفت: اگر ما اشتباه کنیم، خودمان را مورد تمسخر قرار داده ‌ایم، اما اگر حق با ما باشد، خیلی از آنها به زندان می‌ افتند. پس بیایید مبارزه کنیم. مایلم تا وجهه خودم را به خطر بیندازم، رئیس جمهور مایل است تا وجهه خودش را به خطر بیندازد، بر این اساس که ما جرمی پیدا خواهیم کرد.

برد هویلمن رئیس دموکرات کمیته قضایی سنای نیویورک، رسما خواستار ابطال پروانه وکالت رودی جولیانی بابت مشارکت و ایفای نقش در شکل‌ گیری یک "حمله خشونت ‌طلبانه مرتبط با شورش" شده است.

اخراج از یک کانون وکلای داوطلبانه ایالتی، پیش از آنکه دادگاه‌ها به محرومیت از شغل وکالت رای مثبت بدهند، اقدامی بسیار نادر است. رودی جولیانی در واکنش به این اقدامات تنها با دو کلمه پاسخ داد: اقدام سیاسی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала