واکنش ایران به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش ایران به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن
واکنش ایران به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام "انصارالله" در لیست "سازمان‌های تروریستی" واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای "تروریستی" خواندن "جنبش انصارالله یمن"، آن را آخرین تلاش‌های دولت ترامپ برای "تکمیل نقش مخرب خود در جنگ تحمیلی و شرم‌آور یمن و به بن‌بست کشاندن راه حل سیاسی و مذاکرات صلح" دانست. 

تصمیم ترامپ برای تروریست خواندن انصارالله یمن - اسپوتنیک ایران
تصمیم ترامپ برای تروریست خواندن انصارالله یمن

خطیب ‌زاده تصریح کرد: آمریکا از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی در این زمینه دریغ نورزیده و دولت و وزارت امور ‌خارجه ترامپ نیز در شعله‌ور ساختن و استمرار جنگ و مسدودسازی هر منفذی برای حل سیاسی این بحران از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: این تصمیم راه‌حل صلح‌آمیز و وصول کمک‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داده و ماموریت مصالحه جویانه سازمان ملل را نیز مسدود می‌کند. 

لازم به ذکر است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام داشته بود که وزارت خارجه ایالات متحده تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در "سازمان‌های تروریستی خارجی" را به کنگره ابلاغ کرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала