رای‌گيری درباره تشريفات روند استيضاح ترامپ در کنگره آمریکا به پايان رسيد

© Photo / Wikipediaروند استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا به پایان رسید
روند استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا به پایان رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رای‌گيری درباره تشريفات روند استيضاح رئیس جمهور فعلی ایالات متحده در مجلس نمایندگان آمریکا به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، در کنگره آمریکا روند رای گیری درباره تشریفات روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و بحث 2 ساعته در این مورد به پایان رسید. پیش بینی می‌شود رای گیری نهایی بین ساعات 15-16 به وقت محلی (23.30 نیمه شب به وقت تهران) آغاز گردد.

دموکرات‌ها به سادگی می توانند به دلیل داشتن اکثریت در کنگره، ترامپ را استیضاح کنند. این مضوع سپس به سنا ارجا داده می‌شود، اما مشخص نیست که آیا سنا فرصت خواهد داشت تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در 20 ژانویه، این اتهامات را بررسی کند یا خیر.

دونالد ترامپ به "تحریک برای شورش" متهم شده است. 6 ژانویه، ترامپ در یک تجمع در خارج از کاخ سفید از هواداران خود خواست تا برای کمک به "جمهوری‌خواهان ضعیف" در به چالش کشیدن نتایج انتخابات که در آن زمان در کنگره در فرآیند تصویب شدن بود، به ساختمان کاخ کنگره بروند. طرفداران ترامپ با محاصره ساختمان کاپیتول به آن حمله کردند و جلسه مشترک کنگره را که در آن جو بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد، متوقف کردند. اعضای کنگره به مکانی امن منتقل شده و در آنجا چندین ساعت منتظر ماندند. در جریان این حوادث پنج نفر کشته شدند و دموکرات‌ها در کنگره از مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا خواسته اند ترامپ را از سمت خود برکنار کند که این موضوع با امتناع وی همراه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала