واکنش سازمان ملل به مسدود کردن حساب ترامپ در شبکه های اجتماعی

© AP Photo / Bebeto Matthewsواکنش سازمان ملل به مسدود کردن حساب ترامپ در شبکه های اجتماعی
واکنش سازمان ملل به مسدود کردن حساب ترامپ در شبکه های اجتماعی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد درباره مسدود کردن حساب‌های کاربری ترامپ در شبکه های اجتماعی اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد، استفان دوجاریک در مورد مسدود کردن حساب دونالد ترامپ در شبکه های اجتماعی، قوانین اساسی را یادآوری کرد: " همه اقدامات برای مبارزه با گفتار خصمانه باید با استانداردهای بین المللی حقوق بشر مطابقت داشته باشد، در عین حال وی اظهار داشت که شرکت های خصوصی، مانند دولتها تابع چنین موافقت نامه های بین المللی نیستند."

یوتیوب حساب ترامپ را موقتاً مسدود کرد - اسپوتنیک ایران
یوتیوب حساب ترامپ را موقتاً مسدود کرد

پیش از این ، توئیتر و فیس بوک با متهم ساختن حساب های ترامپ به تحریک به خشونت، به طور نامحدود حساب های وی را مسدود کردند. سایر شبکه های اجتماعی نیز این روند را دنبال کردند. ترامپ روز سه شنبه از حمله بی سابقه به آزادی بیان خبر داد.

دوجاریک در جلسه توجیهی ، در پاسخ به این پرسش که دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حذف ترامپ از شبکه های اجتماعی چه نظری دارد ، گفت: "همانطور که گفتید، یک اصل اساسی وجود دارد که تمام اقدامات در برابر سخنان نفرت آمیز باید کاملاً با استانداردهای بین المللی حقوق بشر مطابقت داشته باشد."

وی افزود: "روشن است كه دولت ها مطابق معاهداتی كه امضا كرده اند، مطابق با اساسنامه هایی كه امضا كرده اند، از جمله منشور سازمان ملل در رابطه با حقوق بشر بین المللی، پاسخگو هستند. شركت های خصوصی موضوع دیگری است."

به گفته وی، یک اصل اساسی سازمان ملل در تجارت و حقوق بشر وجود دارد که می گوید "شرکت ها مسئول پیشگیری و رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در صورت وقوع هستند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала