گزارش و تحلیل

رکورد جدید قوی ترین بانوی جهان

© Photo / COURTESY BY GITI MOUSAVIرکورد جدید قوی ترین بانوی جهان
رکورد جدید قوی ترین بانوی جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانوی تبریزی که از دل و جان ورزش می کند!

اسپوتنیک — "گیتی موسوی" که لقب قوی ترین بانوی جهان را به خود گرفته است، بار دیگر توانست رکورد جهانی دیگری را به نام خود ثبت کند. این بانوی ورزشکار ایرانی اهل شهر تیریز، برنامه دارد تا بیشترین رکوردهای جهانی را به نام خود ثبت کند و بیش از پیش بدرخشد. این بانو که رکورد جهانی کشیدن تریلر را دارد، رکوردی تازه در زمینه اسکات نشسته در سطح جهانی با وزن ۲۷۵ کیلوگرم به مدت زمان یک دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۷۵ صدم‌ثانیه به ثبت رساند. این بانو همچنین توانست که ۱۱ بار تایر را در یک دقیقه غلت دهد که رکورد بسیار جالب و منحصر بفردی در نوع خود محسوب می شود.

مصاحبه گزارشگر اسپوتنیک را با این بانوی خارق العاده و ورزشکار می خوانیم:

اسپوتنیک: چرا تصمیم گرفتید که رکوردی جدید را به نام خود ثبت کنید؟

رکورد اسکات و حرکت تایر بزرگ را برای نخستین بار زدم اما در کل رکورد دوم و سوم محسوب می شود. من تصمیم گرفتم که رکوردهای جهانی را به نام خود ثبت کنم. دوست دارم که کارهای بزرگ انجام دهم و تصمیم گرفتم که رکوردهایی را که بانوان دیگر قادر به انجام آن نیستند، انجام دهم. این رکوردها شامل حرکات قدرتی، استقامتی، حرکات ورزشی سخت می باشد. من از انجام حرکات سخت و اینکه خود و دیگران را به چالش بکشم، لذت می برم. 

اسپوتنیک:  چطور آماده شدید؟  ویروس کرونا چقدر روی آماده سازی شما تأثیر گذاشت؟

من بواسطه تمرینات سختی که با کمک مربی خودم خانم حشمت انجام دادم، آماده رکوردزنی در این حد شدم. شیوع ویروس کرونا روی همه کارها تاثیر خود را داشته است و روی فعالیت های من هم اثرگذار بود‌. با شیوع این ویروس، همه باشگاه ها تعطیل شدند و تمرینات من هم کاهش یافت اما من در روزهایی که باشگاه تعطیل بود، بیکار نمی نشستم و به همراه دوستم به کوه و پیاده روی می رفتم. حتی زمان هایی که کسی نبود که من را همراهی کند با مترو به پارکی می رفتم که سربالایی داشته باشد و آنجا به پیاده روی مشغول می شدم. سعیم بر این بود که هر روزم را با ورزش بگذرانم و زمان خود را هدر ندهم. بعد از آن هم آقایان دکتر دبیری و رحیمی به عنوان اسپانسر من را حمایت کردند و در باشگاه آنان روزانه ۵ ساعت تمرین انجام می دادم. در کل باید بگویم که ویروس کرونا در آمادگی من برای زدن این رکورد وقفه ای ایجاد نکرد چرا که همه تمریناتی که باید انجام می دادم را به نحو احسن انجام دادم. رشته جدیدی به نام کراس ترینینگ وجود دارد که نیازی به رفتن باشگاه و دستگاه خاصی ندارد و با کمک این رشته می توان خود را برای مسابقات بسیار بزرگ آماده کرد. من با کمک مربی خود و دنبال کردن این رشته توانستم در زمانی که بعلت شیوع ویروس کرونا باشگاهی باز نبود، خود را برای این نبرد آماده و تقویت کنم.

دختر ایرانی در بین 15 شطرنج باز برتر جهان قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
بانوی ایرانی در بین 15 شطرنج باز برتر جهان قرار گرفت

اسپوتنیک: سخت ترین قسمت این رکورد برای شما چه بوده است ؟

سخت ترین قسمت این رکورد برای من قسمتی بود که صفحه های ۲۷۵ کیلویی را روی پای من می چیدند.  من در حالتی نشسته بودم که در زیر من هیچ چیز نبود و انگار روی هوا نشسته بودم. روی قسمت زانو و لگن فشار بسیاری را متحمل می شدم که واقعا فشار آن غیرقابل تحمل است. تحمل این فشار برای من بسیار سخت بود. همچنین اشخاصی که این صفحات را روی پای من می گذاشتند، بسیار نگران سلامتی من بودند و انگار باور نمی کردند که من می توانم سنگینی آن را تحمل کنم. این حسی که آنها داشتند مرا نیز  آزرده می کرد و سخت ترین قسمت آن این بود که انگار من را باور نداشتند‌. البته شاید هم باور داشتند اما دل‌نگرانی‌هایی که نسبت به سلامتی من داشتند سبب می شد تا آنان اذیت شوند و این ترس آنان از شکستن پای من و یا پارگی ربات پا و یا لگن من، برای من هم سخت بود.

اسپوتنیک: در اینستاگرام خود عنوان کردید که اگر کسی رکورد شما را بشکند، آماده هستید تا یک رکورد جدید بزنید. چرا چنین اظهارنظر بلندپروازانه ای انجام دادید؟ آیا نمی ترسید که عنوان قوی ترین زن جهان به کس دیگری تعلق یابد؟

Бизнесвумен - اسپوتنیک ایران
بانوی بازیگر ایرانی در لیست بانوان زیبای مسلمان +عکس

بله من سعی می کنم که رکورد کسی را که رکورد من را بزند، بزنم. مگر اینکه توانایی این کار را نداشته باشم و در آنصورت اعتراف می کنم که من نتوانستم و به سراغ رکورد دیگری می روم. برای من جذاب تر است که به جای اینکه رکورد خود را ارتقا دهم، رکورد دیگری بزنم. من واهمه‌ای از این اتفاق ندارم و اتفاقا خیلی خوشحال می شوم که کسی رکورد من را بزند و در واقع من آن شخص را به چالش کشیدم و این برای من مسرت‌بخش خواهد بود. دست بالای دست بسیار است و ممکن است کسی در شکستن رکورد من موفق باشد اما من سعی می کنم رکورد خود را حفظ کنم اما اگر نتوانم هم به سراغ رکورد دیگری می روم و زیاد برای من مهم نیست.

عنوان قوی‌ترین زن جهان عنوانی است که به کسی تعلق می گیرد چندین رکورد مختلف را انجام دهد و با شکست دادن رکورد من در یک رشته نمی تواند این لقب را ازآن خود کند. او ابتدا باید تریلی بیش از سیزده تنی را بکشد و سپس مانند من اسکات بیش از ۲۷۵ کیلویی را بزند و بلافاصله باید تایر بزرگ ۱۲۰ کیلویی را در ۱ دقیقه، ۱۰ الی ۱۱ بار غلت دهد و این کار اصلا ساده نیست.

رکورد جهانی که به دست بانوی ایرانی شناگر شکست - اسپوتنیک ایران
رکورد جهانی که به دست بانوی ایرانی شناگر شکست

اسپوتنیک: برنامه های آینده قویترین بانوی جهان

من برای دفعه پنجم برنامه دارم که رکوردی به نام خود ثبت کنم. می خواهم تبدیل به خانمی در دنیا شوم که بیشترین رکوردها را دارد و دوست دارم که رکوردهای جالبی داشته باشم که یکی بهتر از دیگری باشد و مورد توجه مردم قرار بگیرد. من خیلی دوست دارم که دل مردم خود را شاد کنم چرا که مشکلات مختلف و شیوع ویروس کرونا آنها را افسرده کرده است و نیاز به یک هیجان جدید و چالش دارند. من فکر می کنم مردم از دیدن این رکوردها و چالش‌های جالب لذت می برند و سعیم بر این خواهم بود که بیشتر هوای مردم کشورم را داشته باشم.

اسپوتنیک: آیا راز ویژه تغذیه خود برای این رکورد را برای ما فاش می کنید؟

من ورزش را با جان و دل انجام می دهم. زمانی که به ورزش اختصاص می دهم بسیار مفید است و سعی می کنم روزی ۵ ساعت در ۵ روز تمرین داشته باشم و ۲ روز به استراحت می پردازم. در مورد تغذیه باید بگویم که من تغذیه بسیار خوبی دارم و بیشتر غذاها و میوه‌های خیلی مفید استفاده می کنم. غذاهای غیر مفید و تنقلات متفرقه کمتر استفاده می کنم اما در عوض پروتئین بالایی در رژیم غذایی روزانه من وجود دارد. من روزی ۱۲ ساعت می خوابم که شامل ۸ ساعت در شب و ۴ ساعت در روز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала