روش محاسبه میزان احتمال ابتلا به کرونا در عرض یک دقیقه عرضه شد

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoروش محاسبه میزان احتمال ابتلا به کرونا در عرض یک دقیقه عرضه شد
روش محاسبه میزان احتمال ابتلا به کرونا در عرض یک دقیقه عرضه شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
Sberbank ، بزرگترین بانک روسیه کار نرم افزار خود را برای تعیین میزان احتمال ابتلا به ویروس کرونا نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به فیلم نشان داده شده ، در ابتدای کار ، نرم افزار Sberbank از کاربر سوال می کند که آیا علائم بیماری را دارد یا خیر. می توان علائمی از کووید 19 همچون ضعف عمومی ، سرفه ، تب ، از دست دادن چشایی ، بویایی و غیره را ذکر کرد. در صورت عدم وجود علائم ویروس کرونا ، کاربر می تواند گزینه پاسخ مناسب را انتخاب کند. پس از آن ، باید صدای خود را ضبط کنید - برنامه از شما می خواهد متن "امیدوارم که ضبط های من به شما کمک کند تا بر بیماری همه گیر ویروس کرونا غلبه شود" را بخوانید.

دستور پوتین برای واکسیناسیون جمعی شهروندان روسیه علیه کرونا  - اسپوتنیک ایران
دستور پوتین برای واکسیناسیون جمعی شهروندان روسیه علیه کرونا

در مرحله بعدی ، نرم افزار از شما می خواهد که تنفس خود را ضبط کنید - برای این منظور باید تلفن هوشمند خود را در فاصله 20-30 سانتی متری از صورت خود قرار دهید. در مرحله آخر باید در میکروفون دستگاه سرفه کنید. پس از آن،  بررسی پاسخ های شما و دریافت نتیجه گیری دستگاه ، چند ثانیه طول می کشد.

به گفته کارشناسان ، این سرویس در مورد احتمال ابتلا به کووید 19 به شما می گوید ، اما اطلاعات دریافتی به منزله تشخیص بیماری نیست. ظاهر نهایی نرم افزار  با نمونه آزمایشی نشان داده شده در فیلم فرق خواهد داشت.

تهیه الگوریتم ویژه برای تعیین احتمال ابتلا به کرونا در 12 ژانویه اعلام شد. طبق گفته متخصصان، آزمایشگاه هوش مصنوعی Sber ، این الگوریتم با توجه به علائم و سه شاخص صدا ، تنفس و سرفه خطر ابتلا به بیماری را محاسبه می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала