تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال چیست؟

© Depositphotos.com / Dedivan1923تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال چیست؟
تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحول در روش‌های بازاریابی یکی از اصلی‌ترین اتفاقاتی است که به ویژه در یک دهه گذشته در دنیای کسب و کارها ایجاد شده است.

تحولی که فارغ از جنبه‌های مثبت و منفی، یک شکاف بزرگ را میان روش‌های تبلیغاتی سنتی و مدرن به وجود آورده است. اما هنوز هم انتخاب بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها، تبیلغات به روش سنتی است. اگر شما نیز با توجه به فرایند کسب و کار خود میان شیوه‌های بازاریابی مدرن و سنتی بر سر دوراهی هستید، این مطلب را قبل از انتخاب روش نهایی بخوانید. در ادامه همه نکات مهم و سرنوشت‌ساز هر دو روش و برتری هریک را به شما خواهیم گفت.

بازاریابی سنتی چیست؟ بازاریابی دیجیتال چیست؟ شروع جدال سنتی و مدرن با تعریف هرکدام

مهم‌ترین مرزی که این دو شیوه از تبلیغات را از هم جدا می‌کند، تعریف اولیه آن‌ها است. در حقیقت مهم‌ترین تفاوت روش‌های محبوب بازاریابی، با بررسی معنای هرکدام روشن می‌شود و با این نتیجه‌گیری می‌توانید به طور حدودی انتخاب کنید که فضای کاری شما با کدام روش بازاریابی هماهنگی بیشتری دارد.

بازاریابی سنتی شیوه‌ای از تبلیغات رایج در سی سال اخیر است. روش‌هایی که اگرچه در طول زمان کمی به روزتر شد، اما هنوز هم در دسته‌بندی تحولات اینترنتی دنیا قرار نمی‌گیرد. رسانه‌های چاپی مانند تراکت و بروشور، تبلیغات در رسانه‌های سراسری، تبلیغات تلفنی، تبلیغات محیطی و تابلوهای تبلیغاتی از گروه تبلیغات سنتی به حساب می‌آیند. با این حال اگرچه نام سنتی بر آن‌ها گذاشته شده، هنوز هم طرفداران و مخاطبان گسترده‌ای دارد.

بر خلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی مدرن یک شیوه تبلیغاتی پویا است. این نوع از تبلیغات، با یکی از پرطرفدارترین ابزارها به نام ابزار دیجیتال گره خورده و به همین دلیل به آن بازاریابی دیجیتال نیز می‌گویند.

تبلیغات در بسترهای آنلاین، استفاده از سامانه پیامکی برای اطلاع رسانی از برند، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و روش‌های دیجیتالی دیگر در گروه این شیوه از تبلیغات قرار می‌گیرد.

بهترین روش تبلیغات در ایران کدام است؟

بهترین روش تبلیغات و بازاریابی اصولا روشی نیست که اغلب کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند. در حقیقت یکی از رایج‌ترین اشتباهات کارآفرینان و مدیران، این است که برای تصمیم‌گیری و انتخاب ابزار تبلیغاتی، از روش‌های کلیشه و معمول استفاده می‌کنند. در حالیکه باید قبل از انتخاب، بدانید که با توجه به نوع کسب و کار، کدام روش بیش از همه برای شما کم هزینه‌تر و البته سودده‌تر است. با شناخت مزایای هر روش تبلیغ، می‌توانید ساده‌تر تصمیم بگیرید.

1 - مزیت‌های تبلیغات سنتی؛ چرا بازاریابی سنتی هنوز طرفدار دارد؟

همانطور که گفتیم اغلب تبلیغات سنتی، ابزارهایی فیزیکی هستند. به همین دلیل دامنه ماندگاری آن‌ها طولانی‌تر است. برای مثال با دریافت یک تراکت تبلیغاتی از یک رستوران در نزدیکی خانه خود، احتمالا تراکت را برای مدت طولانی نگه خواهید داشت و در صورت نیاز به سفارش غذای بیرون‌بر، اول به آن مراجعه خواهید کرد. همین موضوع نشان می‌دهد که تبلیغات سنتی محلی‌تر نیز است.

از طرفی، بسیاری از تبلیغات سنتی در رسانه‌های جمعی به نمایش درمی‌آیند. بنابراین ممکن است در خاطر افراد بیشتری باقی بمانند. چراکه هم زبان عام و ساده‌تری دارند و هم بدون اینکه انتخابی برای دیدن یا ندیدن آن‌ها وجود داشته باشد، برای عده زیادی به نمایش درمی‌آید.

2 - مزایای بازاریابی دیجیتال؛ تحول کسب و کار با تبلیغات مدرن

کافی است یک لپ تاپ و یک مودم اینترنت داشته باشید تا به دنیای تبلیغات مدرن پا بگذارید. این شیوه از تبلیغات با وجود همه پیچیدگی‌هایی که دارد، در نحوه تبلیغ ساده است. در بازاریابی مدرن با می‌توانید با کمک ده‌ها ابزار گوناگون رایگان و یا با هزینه‌های پایین، نام برند خود و خدمات و محصولات خود را به بهترین شیوه به مشتریان نمایش دهید.

این گستردگی ابزار تا جایی است که حتی اگر مولتی‌برند هستید، با دریافت پنل نمایندگی پیامک می‌توانید راهی ارتباطی میان برندهای خود با مشتریان را ایجاد کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده این روش از بازاریابی در میان انواع تبلیغات، این است که علاوه‌بر ابزارهای ارائه دهنده تبلیغات، ابزارهای بسیاری برای بررسی تعداد مشتریان وجود دارد. این آمارهای دقیق می‌تواند به شما مسیرهای درست و خطا را به خوبی نشان دهد. به همین دلیل مسیر موفقیت را سریع‌تر و بدون تکرار اشتباه پیش خواهید برد.

همچنین در صورتی که در مسیر ترندهای دنیای دیجیتال قرار بگیرید، ممکن است در طول چند روز به یک برند شناخته شده در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوید.

چرا امروزه بازاریابی مدرن محبوب‌تر است؟

بازاریابی سنتی هنوز هم در برخی مشاغل کارآمد است. اما درصد زیادی از مدیران امروزی، بازاریابی دیجیتالی را ترجیح می‌دهند. هزینه‌های بالای تبلیغات سنتی، بازدهی دیرتر و دسترسی ساده‌تر به ابزارهای دیجیتال بخشی از مهم‌ترین دلایل این انتخاب هستند.

فراموش نکنید که استفاده صحیح از ابزارهای دیجیتالی، می‌تواند باعث ایجاد یک تحول شگفت انگیز در کسب و کار شما شود.

ساده‌ترین روش بازاریابی آنلاین؛ گوشی موبایل مخاطبان را هدف بگیرید

یکی از راه‌های ساده و بدون دردسر در تبلیغات دیجیتال و مدرن، ارسال اس ام اس تبلیغاتی است. با این شیوه علاوه‌بر اینکه هزینه به صرفه‌ای پرداخت می‌کنید، نتیجه ثمربخشی از توجه مخاطبان خواهید گرفت. اما باید توجه کنید که برای دریافت پنل، شرکت‌های معتبر را انتخاب کنید.

خرید پنل پیامکی به شما کمک می‌کند تا پا به دنیای تبلیغات مدرن بگذارید، بازاریابی ارزان قیمت خود را شروع کنید و مشتریان خود را گسترش دهید. اگر شما هم در این مورد تجربه ای دارید، با ما درمیان بگذارید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала