آمریکا شرکت های اروپایی را تهدید به تحریم کرد

© Photo / Nord Stream 2 / Paul Langrockآمریکا شرکت های اروپایی را تهدید به تحریم کرد
آمریکا شرکت های اروپایی را تهدید به تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا شرکت های اتحادیه اروپا مرتبط با پروژه نورد استریم-۲ را به تحریم تهدید می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، منابعی اطلاع دادند، وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه نسبت به خطر تحریم شرکت های اروپایی هشدار داده که طبق گفته واشنگتن، به روسیه در ساخت خط لوله گاز نورد استریم-۲ کمک می کنند.

 از سرگیری لوله گذاری نورد استریم-۲ در آب های دانمارک - اسپوتنیک ایران
از سرگیری لوله گذاری "نورد استریم-۲" در آب های دانمارک

مصاحبه کننده با آژانس گفت: ما می خواهیم خطر را به شرکت ها اعلام کنیم و از آنها می خواهیم قبل از اینکه خیلی دیر شود به مشارکت خود پایان دهند.

به گزارش رویترز، روز پنجشنبه یا جمعه، وزارت امور خارجه قصد دارد گزارشی درباره شرکت هایی منتشر کند که به اعتقاد آنها در اجرای خط لوله مشارکت دارند.

نورد استریم-۲ پیاده سازی دو رشته از یک خط لوله گاز با ظرفیت کلی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال از سواحل روسیه در امتداد پایین بالتیک به آلمان را پیش بینی می کند. این پروژه با مخالفت جدی ایالات متحده روبرو شده و در حال تبلیغ گاز طبیعی مایع خود به اتحادیه اروپا و همچنین اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی است.

در پایان سال ۲۰۱۹، واشنگتن تحریم هایی را علیه خط لوله گاز وضع کرد، در نتیجه کمپانی سوئیسی Allseas مجبور شد از شرکت در لوله گذاری خط لوله خودداری کند.

در دسامبر سال گذشته، کمپانی لوله گذار فورتونا یکی از دو بخش ناتمام خط لوله گاز را تکمیل کرد. این لوله گذاری آخرین قطعه ناتمام در آبهای دانمارک قرار است از جمعه ۱۵ ژانویه آغاز شود. همچنین برنامه ریزی شده بود که از فورتونا در قسمت آب های دانمارک استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала